Διάφορα (63)

Κατά τους τελευταίους καιρούς βιώνουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις στην Ελλάδα. Σχεδόν καθημερινά μαθαίνουμε ότι γίνονται σεισμοί. Οι πλημμύρες μας εκπλήσσουν (π.χ. Μάνδρα Αττικής). Τα κύματα των μεταναστών δεν έχουν όμοιό τους στο παρελθόν. Οι βιαιότητες στις μεγάλες πόλεις δεν έχουν σταματημό. Οι σχέσεις μας με τις γειτονικές χώρες εκτραχύνονται· και από βορράν και εξ ανατολών. Διεθνείς Συνθήκες αμφισβητούνται.

Και όλα αυτά εν μέσω πολυετούς οικονομικής ύφεσης που μείωσε δραστικά τα εισοδήματα των κατοίκων της χώρας, οδηγώντας αναπόφευκτα σε φυγή ένα μεγάλο τμήμα, κυρίως του νεανικού εργατικού δυναμικού, που αναζήτησε και βρήκε επαγγελματική αποκατάσταση στο εξωτερικό. Σκέφτεται κάποιος τα παραπάνω και αναλογίζεται: «Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα αυτά σε μια χώρα που το Σύνταγμά της ξεκινά ως ακολούθως;»

ΣYNTAΓMA THΣ EΛΛAΔAΣ

Eις τo όνoμα της Aγίας και Oμooυσίoυ και Aδιαιρέτoυ Tριάδoς

Άρθρo 3

1. Eπικρατoύσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατoλικής Oρθόδoξης Eκκλησίας τoυ Xριστoύ. H Oρθόδoξη Eκκλησία της Eλλάδας, πoυ γνωρίζει κεφαλή της τoν Kύριo ημών Iησoύ Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δoγματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινoύπoλης και με κάθε άλλη oμόδoξη Eκκλησία τoυ Xριστoύ· τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τoυς ιερoύς απoστoλικoύς και συ­νo­δικoύς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυ­τo­κέφαλη, διoικείται από την Iερά Σύνoδo των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνoδo πoυ πρoέρχεται από αυτή και συγκρoτείται όπως oρίζει o Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων τoυ Πατριαρχικoύ Tόμoυ της κθ (29) Ioυνίoυ 1850 και της Συνoδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίoυ 1928.

mandra

Μήπως, λοιπόν, χρειάζεται να σταματήσουμε να θέλουμε να βρούμε τα προβλήματα στους άλλους (τους πολιτικούς, τους γείτονες, τους αναρχικούς, τους ξένους); Μήπως να ψάξουμε μέσα μας να δούμε αν πράγματι ενστερνιζόμαστε τα παραπάνω αναφερθέντα του Συντάγματος; Μήπως ξεχάσαμε τον Θεό και την κεφαλή μας - τον Ιησού Χριστό και πιστέψαμε στις ικανότητές μας, στις επιδεξιότητές μας, στη «μαγκιά» μας και τώρα θερίζουμε τους καρπούς των αποφάσεών μας; Σκέφτομαι, μήπως;

Πάντως, είναι γραμμένο στην ιστορία ότι η υπερηφάνεια, η ματαιοδοξία και η κενοδοξία κατεδάφισαν κραταιότατες αυτοκρατορίες.

Με την ευκαιρία της περιόδου που διανύουμε προς το Πάσχα, ας δώσουμε την αφορμή στην ψυχή μας να αναζητήσει τον Δημιουργό της, να ψηλαφήσει την αιωνιότητα, εδώ και τώρα, επί γης. Διότι τι Θεός είναι αυτός εάν δεν μπορούμε να Τον ψηλαφήσουμε από τώρα, όπως μαρτυρεί και ο αγαπημένος μαθητής του Χριστού, ο Ιωάννης (βλ. Α’ Επιστολή Ιωάννου κεφ. 1).

Κ. Γεννάδης

metanastes

Όταν ο Κύριος επήγαινε στη Ναΐν, έτυχε σε μια κηδεία. Εκήδευαν ένα νεαρό παιδί. Επήγε ο Χριστός κοντά στο φέρετρο. Ακούμπησε το χέρι Του στο πεθαμένο νεαρό παιδί. Και του είπε: «Νεανίσκε, εγέρθητι». Παιδί μου, σήκω! Και ο νεαρός σηκώθηκε. Ξαναπήρε ζωή. Μα πώς;

Με το λόγο του Χριστού. Και με το άγγιγμά Του. Ναι, έτσι έγινε. Αυτό έγινε.

Αν όμως ένα απλό, για το νεαρό εκείνο παιδί (που ήταν νεκρό), άγγιγμα στο Σώμα του Χριστού, το έκαμε και επήρε ζωή, φαντασθείτε τι και πόση ζωή δεξιώνεται μέσα του εκείνος που αυτοπροαίρετα παίρνει μέσα του με πίστη και με λαχτάρα το Σώμα του Χριστού στην θεία κοινωνία!

(Αγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας)


Στην Αρχή του Έτους

Τώρα που βρισκόμαστε στην αρχή του έτους, ας διαβάσουμε με προσοχή τα παρακάτω που είναι παρμένα από την Καινή Διαθήκη και ας αναλογισθούμε τον τεράστιο θησαυρό που μας έχει χαρίσει ο Πατέρας Θεός δια του Ιησού Χριστού και εμείς, πολλές φορές, ζούμε στην μιζέρια:

  Ευλογημένος να είναι ο Θεός, ο Πατέρας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, που μέσω του Χριστού μάς δώρισε πλούσιες τις ευλογίες του, πνευματικές και ουράνιες.

 Μας διάλεξε πριν θεμελιώσει τον κόσμο, να γίνουμε δικοί του δια του Χριστού, αψεγάδιαστοι στην τελική του κρίση.

 Μας προόρισε με την αγάπη του να γίνουμε παιδιά του δια του Ιησού Χριστού, σύμφωνα με το καλόβουλο για μας θέλημά του, ώστε να τον υμνούμε για την πλούσια χάρη του, που μας δώρισε δια του αγαπημένου του Υιού. 

 Μας λύτρωσε με το αίμα του Χριστού, συγχώρησε τις αμαρτίες μας με την πλούσια χάρη που μας τη σκόρπισε περίσσια, μαζί με κάθε λογής φρόνηση και γνώση.

 Μας έκανε γνωστό το μυστήριο του θελήματός του, που με αγαθότητα προσχεδίασε να πραγματοποιήσει με το έργο του Χριστού στην καθορισμένη στιγμή, δηλαδή να τα ενώσει όλα, ουράνια κι επίγεια, στο πρόσωπο του Χριστού.

 Δια του Χριστού αποκτήσαμε μερίδιο στην κληρονομία του Θεού, γιατί αυτό ήταν απαρχής το σχέδιό του, σύμφωνα με το οποίο πραγματοποίησε το θέλημά του.

 Για να είμαστε εκείνοι που υμνούμε τη δόξα του Θεού, εμείς που από πριν έχουμε στηρίξει την ελπίδα μας στο Χριστό.

Προς Εφεσίους 1:3-12


Εμείς, με την πίστη που μας δίνει το Πνεύμα, έχουμε στραμμένη την ελπίδα μας στην ευσπλαχνία του Θεού, που θα μας δικαιώσει την ημέρα της κρίσεως

(ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ 5:5)

Δύσκολα γίνεται κτήμα μας ο λόγος της αλήθειας που περιέχεται στην Αγία Γραφή. Και, καθώς αυτός είναι σύντομος και περιεκτικός, εύκολα χάνει κανείς, αν δεν προσέχει, το βαθύτερο νόημά του. Αυτό ακριβώς ισχύει και για τον ακόλουθο αγιογραφικό λόγο: «Πρόσεχε τον εαυτό σου, μην τυχόν κάποιος απόκρυφος λογισμός της ψυχής σου γίνει αμαρτία» (Δευτ. 15:9).

fwteinhΈνας ακόμη χρόνος πέρασε στην άβυσσο του παρελθόντος. Ανταλλάξαμε ευχές για τον καινούργιο χρόνο, ευχηθήκαμε κάθε καλό, υγεία, χαρά, πρόοδο. Άλλοι πάλι ευχήθηκαν ευλογημένη χρονιά με πνευματική και ηθική αλλαγή στη ζωή μας. Βέβαια αυτές οι τόσο απαραίτητες ευχές που δίνουν νόημα, σκοπό και ποιότητα στην καθημερινότητά μας από λίγους συνανθρώπους μας ακούστηκαν. Άραγε υπάρχει υγεία, όταν λείπει από τη ζωή μας η πίστη στο Θεό, η αγάπη στο συνάνθρωπό μας, η ανθρώπινη επικοινωνία κι όλα τα όμορφα συναισθήματα που δίνει η αγάπη;

StBasilapolytikiomesaΤην ακριβή ερμηνεία της θείας αυτής προσταγής μας αναπτύσσει σε μια υπέροχη ποιμαντική του ομιλία ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας. Σύμφωνα με τους μελετητές του έργου του, ο λόγος εις το Πρόσεχε σεαυτώ – ως «λόγο αξιοθαύμαστο και γεμάτο από κάθε σοφία» τον αξιολογεί ο όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός– είναι ο σπουδαιότερος ηθικός λόγος του και αποτελεί επιτομή της ορθόδοξης ανθρωπολογίας.

Ο άγιος ιεράρχης μας καλεί να μαζέψουμε τον νου μας από τη μάταιη περιπλάνηση στην κενότητα της κοσμικής ζωής και να τον στρέψουμε προσεκτικά στον εσωτερικό μας άνθρωπο, για να γνωρίσουμε τον πραγματικό μας εαυτό.

Τι είμαστε; Ποιοι είμαστε; Από πού ήρθαμε και πού πηγαίνουμε; Ποιος είναι ο αληθινός σκοπός της ζωής μας; Ποια τα κύρια και ποια τα δευτερεύοντα στοιχεία της υπάρξεώς μας; Τι επιθυμεί η ψυχή μας, με ποια αισθήματα ζει, σε ποια κατάσταση βρίσκεται;

Σελίδα 2 από 13

Το Σύμβολον της Πίστεως

Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων. Και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού τον μονογενή, τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων. Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού γεννηθέντα, ου ποιηθέντα, ομοούσιον τω Πατρί, δι' ου τα πάντα εγένετο. Τον δι' ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών, και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου, και Μαρίας της Παρθένου, και ενανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών επί Ποντίου Πιλάτου, και παθόντα, και ταφέντα. Και αναστάντα τη τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς. Και ανελθόνται εις τους ουρανούς, και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός. Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, Ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος. Και εις το Πνεύμα το Αγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν διά των Προφητών. Εις Μίαν, Αγία, Καθολικήν, και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Ομολογώ έν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών. Προσδοκώ Ανάστασιν νεκρών, και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Αμήν.

Θα μας βρείτε

  • Σατωβριάνδου 31 - AΘHNA 104 31 1ος όροφος
    (η είσοδος μας είναι διαφορετική της πολυκατοικίας)
  • Τηλέφωνο: 2105227726
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Top