Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023
ΠΕΡΙ TOY ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Το Άγιο Πνεύμα Μας Φωτίζει
Το Άγιο Πνεύμα είναι ο Θεός, το Τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, «ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός».
Χωρίς το Άγιο Πνεύμα δεν μπορεί να γίνει τίποτα καλό στην πνευματική ζωή του ανθρώπου. Οτιδήποτε καλό, χρήσιμο, ωφέλιμο και ευεργετικό για τον άνθρωπο, για την κοινωνία και για τα έθνη, προέρχεται από το Άγιο Πνεύμα.
Για να επιστρέψει, λοιπόν, ο λαός μας στο Χριστό και στην Εκκλησία, θα πρέπει οι συνειδητοί χριστιανοί να προσεύχονται, ώστε το Άγιο Πνεύμα να ενεργήσει με δύναμη και να φέρει σε συναίσθηση, σε συντριβή και μετάνοια το λαό μας. Ο Παράκλητος, το Άγιο Πνεύμα, είναι η μοναδική ελπίδα μας για καλύτερες μέρες. Η προσευχή, λοιπόν, όλων μας που αγαπάμε τον Κύριο, πρέπει να είναι θερμή, συνεχής και με πίστη ότι ο Κύριος θα οδηγήσει πολλούς στο Χριστό και στην Εκκλησία.
Το Άγιο Πνεύμα ως ο μοναδικός χορηγός όλων των αγαθών, μπορεί και αλλάζει ριζικά τη ζωή κάθε ανθρώπου, αλλά και ενός ολόκληρου λαού. Η προσευχή μας πρέπει να είναι το Άγιο Πνεύμα να έλθει και να ελέγξει, να συγχωρήσει και να σώσει κάθε συμπατριώτη μας. Ο Κύριος θα φέρει «καιρούς αναψυχής» (Πράξεις 3:20) στη ζωή όλων μας και στην Πατρίδα μας, όταν όλοι όσοι αγαπούμε τον Κύριο προσευχόμαστε νύχτα – μέρα να έρθει το Άγιο Πνεύμα, να μας καθαρίσει με το αίμα του Ιησού Χριστού και να κυριαρχήσει στη ζωή μας.
Ο καλός Πατέρας, ο Θεός και Κύριός μας, υπόσχεται ότι οπωσδήποτε θα δώσει το Άγιο Πνεύμα στον καθένα που θα το ζητήσει. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός είπε: «Αν εσείς, παρόλο που είστε αμαρτωλοί, ξέρετε να δίνετε καλά πράγματα σε όσους το ζητούν, πόσο μάλλον ο ουράνιος Πατέρας θα δώσει το Άγιο Πνεύμα σ’ αυτούς που το ζητούν» (Λουκάς 11:13). Ναι. Ο Θεός θέλει να μας δώσει το Άγιο Πνεύμα, ώστε ο λαός μας να γυρίσει πίσω στις πνευματικές του ρίζες, στη ζωή των αγίων προφητών, Αποστόλων και Πατέρων της Εκκλησίας.
Το Άγιο Πνεύμα, το τονίζουμε και πάλι, επιθυμεί ο κάθε άνθρωπος να ελευθερωθεί από τα βάρη του, το άγχος του, τις καταθλίψεις του, τα πάθη του, τις ενοχές του. Η δύναμη του Αγίου Πνεύματος στη ζωή μας είναι η πρώτη μεγάλη ανάγκη μας. Χρειαζόμαστε απαραίτητα τον Θεό, το Άγιο Πνεύμα. Μόνο με τον Παράκλητο, το Πνεύμα της Αληθείας, μπορούμε να γίνουμε καινούργια δημιουργήματα (Λουκ. 5:17).
Μιχάλης Κανταρτζής
Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2022
ΠΕΡΙ TOY ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Η Ανάγκη Της Πλήρωσης Με Το Άγιο Πνεύμα
Η Πεντηκοστή είναι η ευλογημένη ημέρα που το Άγιο Πνεύμα ήρθε να μείνει στη γη, να ευλογεί την Εκκλησία και να εξουσιάζει τις καρδιές των συνειδητών Χριστιανών. Το Άγιο Πνεύμα ήρθε επίσης για να «ελέγξει τους ανθρώπους ως προς την αμαρτία και ως προς τη δικαιοσύνη και ως προς την κρίση του Θεού» (Ιωάν. 16:8).
Η Πεντηκοστή δεν είναι ένα γεγονός που συνέβη «κάποτε στην ιστορία», αλλά είναι η ζωντανή πραγματικότητα και εμπειρία στην καθημερινή ζωή των πιστών. Η εντολή του Κυρίου ήταν, είναι και θα είναι: «Πληρούσθε εν Πνεύματι» (Εφ. 8:18). Οι μαθητές του Κυρίου γεμίζουν και ξαναγεμίζουν συνέχεια με το Άγιο Πνεύμα. Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης λέει: «Το Άγιο Πνεύμα αγιάζει και ανανεώνει τα πάντα». Η Εκκλησία ψάλλει: «Φως και ζωή, ζώσα πηγή νοερά, Θεός και Θεοποιούν». Διαβάζουμε στις Πράξεις των Αποστόλων (4:31) πως, όταν οι Απόστολοι με τους άλλους πιστούς «τελείωσαν την προσευχή, σείστηκε ο τόπος που ήταν συγκεντρωμένος, όλοι πλημμύρισαν από το Άγιο Πνεύμα και κήρυτταν τον Λόγο του Θεού με θάρρος». Αυτή η πλήρωση του Αγίου Πνεύματος ήταν η δεύτερη μετά την Πεντηκοστή.
Ο Κύριος είναι ο ίδιος χτες, σήμερα και στους αιώνες. Ο Κύριος στέλνει το Άγιο Πνεύμα σε κάθε έναν που ταπεινά και ειλικρινά το ζητάει, όπως μας το υπογραμμίζει και η γνωστή σε όλους προσευχή στο Άγιο Πνεύμα, το «Βασιλεύ Ουράνιε, …, ελθέ και σκήνωσον εν ημίν, …». Σε ένα του κήρυγμα, ο Ιησούς Χριστός είπε: «Αν, λοιπόν, εσείς, παρ’ όλο που είστε αμαρτωλοί ξέρετε να δίνετε καλά πράγματα στα παιδιά σας, πολύ περισσότερο ο ουράνιος Πατέρας θα δώσει το Άγιο Πνεύμα σε όσους το ζητούν» (Λουκ. 11:13). Το να ζητάμε ο Κύριος να μας γεμίζει με το Άγιο Πνεύμα δεν είναι κάτι το προαιρετικό ή το συμπληρωματικό, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη. Το «Πληρούσθε» είναι προσταγή. Το «εν Πνεύματι» αναφέρεται στο χώρο, στην ατμόσφαιρα που πρέπει να ζει ο Χριστιανός και στην ενεργητικότητα με την οποία πρέπει να κινείται. Με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος οδηγούμε τους ανθρώπους στον Χριστό και έτσι γινόμαστε όργανα στα χέρια του Θεού για τη σωτηρία, τη θεραπεία και την ελευθερία τους από τις σατανικές επεμβάσεις. Όταν γεμίζουμε με το Άγιο Πνεύμα, γεμίζουμε με τον Χριστό, με τη ζωή Του, με την αγιότητά Του και με τη δύναμή Του για υπερφυσικές και υπεράνθρωπες πράξεις.
Μιχάλης Κανταρτζής
Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2022
ΠΕΡΙ TOY ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
«Ελθέ και σκήνωσον»
Σε μια συζήτηση με φίλο, μου ανέφερε ότι δεν μπορεί ο Χριστιανός να ζητάει το Άγιο Πνεύμα στη ζωή του, γιατί είιναι άνθρωπος αμαρτωλός. Τότε του είπα ότι η προσευχή στο Άγιο Πνεύμα, «Το Βασιλεύ Ουράνιε», τελειώνει με τα εξής λόγια: «Ελθέ και σκήνωσον εν ημίν και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος και σώσον αγαθέ τας ψυχάς ημών. Αμήν». Είιναι λοιπόν αναγκαίο να τονιστεί ότι το Άγιο Πνεύμα πρέπει να το ζητήσουμε να έλθει στη ζωή μας να κατοικήσει μέσα μας και να μας σώσει από την αμαρτία.
Η μοναδική δύναμη που υπάρχει στον κόσμο και μπορεί να αλλάζει ριζικά τη ζωή του ανθρώπου και ολόκληρου του κόσμου είναι η δύναμη του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, η δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Στην Καινή Διαθήκη, στις Πράξεις των Αποστόλων, είναι αμέτρητες οι αναφορές της επέμβασης της Αγίου Πνεύματος στην σωτηρία των ανθρώπων με την θυσία του Ιησού Χριστού και την ανάστασή Του. Όσοι θέλουμε μια ζωή αγία και καθαρή, πρέπει απαραίτητα να ζητάμε με ταπείνωση το Άγιο Πνεύμα στη ζωή μας και να μείνει μέσα μας.
Το Άγιο Πνεύμα θέλει να κατακτήσει απόλυτα και ολοκληρωτικά τον άνθρωπο, όπως κατοίκισε τους πρώτους πιστούς. Αυτός που εξουσιάζεται από το Άγιο Πνεύμα είναι ο συνειδητός Χριστιανός και μέσα στην Εκκλησία γίνεται μέτοχος της πνευματικής και μυστηριακής ζωής.
Οι σύγχρονες αντίχριστες, ανήθικες και δαιμονικές πιέσεις δεν αντιμετωπίζονται με μία ρηχή και τυπική χριστιανική ζωή. Δεν επιτρέπεται ο συνειδητός Χριστιανός να ζει με το ένα πόδι στον κόσμο και με το άλλο πόδι στο Θεό και παράλληλα να ζητάει να έρθει το Άγιο Πνεύμα στη ζωή του, να τον καθαρίσει από κάθε αμαρτία, να «σκηνώσει» σε όλη την προσωπικότητά του και να αναλάβει απόλυτα Αυτός τη ζωή του.
Το Άγιο Πνεύμα και μόνο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να φέρει μια ριζική αλλαγή στη ζωή μας. Η κατάληψη της ζωής μας από το Άγιο Πνεύμα είναι υπόθεση ζωής και θανάτου. Ο πνευματοφόρος Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος καλεί κάθε Χριστιανό να ζητήσει με επιμονή να γεμίσει με το Άγιο Πνεύμα.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Όσοι είσθε ασφράγιστοι τρέξτε. Όσοι ασημείωτοι, ελάτε γρήγορα να σημειωθείτε με το Πνεύμα. Να μην, λοιπόν, θελήστε να γίνετε ανήθικοι και θεομάχοι, αλλά ελάτε, προσκυνήστε και πέστε στα γόνατα και μην σηκωθείτε μέχρις ότου πάρετε τη δωρεά του Θεού, όπως κι εμείς, οι ανάξιοι πήραμε με τη δική Του χάρη» (Κατήχησης 2:34). Ο Άγιος Συμεών με τα λόγια αυτά τονίζει την ανάγκη για μια δυναμική, αισθητή εμπειρία πλήρωσης με το Άγιο Πνεύμα. Μας καλεί να πέσουμε στα γόνατα και να μην σηκωθούμε μέχρις ότου νιώσουμε ότι γεμίσουμε με το Άγιο Πνεύμα.
Μιχάλης Κανταρτζής
Ιούλιος - Αύγουστος 2022
ΠΕΡΙ TOY ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Το Άγιο Πνεύμα στην ζωή μας
Ο άνθρωπος που ταπεινά και ειλικρινά επιστρέφει στο Θεό, γίνεται ένας καινούργιος άνθρωπος με μια εντελώς καινούργια ζωή. Ο Χριστός είναι η ιδιοφυΐα της ριζικής αλλαγής του ανθρώπου. Είναι ο Μόνος που τα κάνει όλα καινούργια στον άνθρωπο. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός μας μεταφέρει από την παλαιά ζωή της ήττας και της πνευματικής δουλείας στη ζωή της νίκης και της ελευθερίας (Φωνή Κυρίου 8/10/1995).
Ο άσωτος γιός μας λέει: «Έγινα καινούργιος άνθρωπος όταν γύρισα στον Πατέρα!!» Η καινούργια αυτή ζωή δίνεται χάρη στο σταυρικό θάνατο του Ιησού Χριστού. Χάρη στο αίμα του, στην εξιλαστήριο θυσία Του και στο έργο του Αγίου Πνεύματος. Η νέα αυτή ζωή είναι η βίωση του Αγίου Πνεύματος στην καθημερινή μας ζωή. Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν ζει τη ζωή αυτή, γιατί βρίσκεται μακριά από τον Θεό. Ενώ αντίθετα ο άνθρωπος του Θεού ζει μια ζωή γαλήνης και ηρεμίας.
Το Άγιο Πνεύμα, όπως ψάλλουμε στην Εκκλησία, είναι στη ζωή του συνειδητού Χριστιανού «Φως και ζωή και ζώσα πηγή νοερά»…είναι «Θεός και θεοποιούν και διαιρούν χάρισμα». Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, όπως του Αποστόλου, του Προφήτη, του Ευαγγελιστού, του Διδασκάλου, των βοηθειών, της σοφίας, της γνώσης, της θεραπείας, των θαυμάτων και άλλα, είναι αυτά που ενεργούν στη ζωή της Εκκλησίας. Κάθε πιστός έχει ένα ή και περισσότερα από τα παραπάνω χαρίσματα και μ’ αυτά υπηρετεί τον Κύριο και την Εκκλησία.
Ο πατέρας της Εκκλησίας Ευθύμιος Ζηγαβηνός, που έζησε τον 11ο μ.Χ. αιώνα, στο έργο του «Δογματική Πανοπλία» (12 Migne 130) λέει τα παρακάτω: «Το Πνεύμα πάντοτε ήταν μαζί μας. Στους πνευματικούς, ενεργεί σύμφωνα με την ανάγκη, είτε σε προφητείες, είτε σε θεραπείες, είτε σε άλλα δυναμικά ενεργήματα. Βλέπουμε, λοιπόν, μέσα στους αιώνες τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος να φανερώνουν τη δύναμη του Κυρίου με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Αν σήμερα δεν βλέπουμε τη δύναμη αυτή του Κυρίου, είναι γιατί οι σύγχρονοι Χριστιανοί δεν ζητούν τα χαρίσματα αυτά στη ζωή τους ή ο Κύριος τους τα δίνει, αλλά αυτοί δεν τα χρησιμοποιούν.
Η σύγχρονη, πολυδιάστατη, αγχώδης και κουραστική ζωή καλεί τους συνειδητούς πιστούς Χριστιανούς, να ενεργοποιήσουν τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.
Μιχάλης Κανταρτζής
Μάϊος - Ιούνιος 2022
ΠΕΡΙ TOY ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Χρειαζόμαστε Απαραίτητα Το Άγιο Πνεύμα
Ο Θεός, το Άγιο Πνεύμα, το Τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, είναι Aυτός που χαρίζει ζωή και πνοή και τα πάντα. Ο ερχομός Του εδώ κάτω στη γη έφερε ουράνιες αρετές και τη δύναμη του Τριαδικού Θεού στη γη.
Έτσι δοξάζουμε και ευχαριστούμε τον Κύριο για την Πεντηκοστή. Η μεγάλη αυτή και ευλογημένη γιορτή γεμίζει τις καρδιές μας με ενθουσιασμό και αισιοδοξία. Ο Θεός είναι μαζί μας για πάντα. Το Άγιο Πνεύμα εργάζεται ακούραστα, προστατεύοντας, φωτίζοντας, ελέγχοντας τον άνθρωπο και ευλογώντας την Εκκλησία.
Η επιθυμία του Αγίου Πνεύματος είναι να έλθει και να καταλάβει τη ζωή κάθε ανθρώπου για να κάνει τον άνθρωπο έναν ολοκληρωμένο, χαρούμενο και ευτυχισμένο άνθρωπο.
Χρειαζόμαστε απαραίτητα το Άγιο Πνεύμα, γιατί μόνον ο Παντοδύναμος Παράκλητος μπορεί να ανακαινίσει το σύγχρονο, έξαλλο, δυστυχισμένο και αγχώδη άνθρωπο. Μόνο το Πνεύμα μπορεί να ελέγξει τον άνθρωπο να τον κάνει να συντριβεί, να μετανοήσει και να καταλάβει ότι πρέπει να επιστρέψει στο Θεό και στην Εκκλησία. Είναι, λοιπόν, απόλυτα αναγκαίο να έχουμε μια νέα Πεντηκοστή όπου πολλοί θα ταπεινωθούν μπροστά στο Θεό και θα ζητήσουν τη σωτηρία του Χριστού στη ζωή τους. Μόνο με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος θα δούμε ο κόσμος αυτός να αλλάζει και τα αγαπητά μας πρόσωπα να γίνονται καινούργιοι και ευτυχισμένοι άνθρωποι.
Όταν με σοβαρότητα μελετούμε τη ζωή και το έργο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και των Αγίων Του, τότε καταλαβαίνουμε ότι με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος γέμισαν τον κόσμο με έργα θαυματουργικά και υπερφυσικά. Ο Κύριός μας άρχισε τη διακονία Του όταν επέστρεψε από τον Ιορδάνη «πλήρης Πνεύματος Αγίου» (Λουκάς 4:14). Ο Πατέρας Θεός τον έχρισε με το Άγιο Πνεύμα (Λουκ. 4:18) και επιτέλεσε το θαυματουργικό Του έργο. Την ίδια εμπειρία είχαν και οι Άγιοι Απόστολοι στην Πεντηκοστή. Όταν ήρθε το Άγιο Πνεύμα την Πεντηκοστή, γέμισε όλη την προσωπικότητά τους και κήρυξαν με τέτοιο ζήλο ώστε 3.000 άνθρωποι να μετανοήσουν και να σωθούν μόνον σε μια ημέρα. Μέσα σε λίγα χρόνια απέκτησαν τη φήμη ότι αναστάτωσαν την οικουμένη (Πράξεις 17:6).
Η επίδραση του ερχομού του Αγίου Πνεύματος της Πεντηκοστής είχε απίστευτα ευλογημένα αποτελέσματα. Η δύναμή του θεράπευσε πολλούς ασθενείς, ελευθέρωσε άλλους από δαιμόνια και ανάσταινε νεκρούς (Πράξεις 9: 40, 20:7-12). Δεν μπορούσε καμιά δύναμη να σταματήσει την υπερφυσική και θεία δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Άνθρωποι κυριευμένοι από πονηρά πνεύματα, εχθροί του Θεού, μετανοούν και γίνονται καινούργιοι άνθρωποι (Πράξεις 9:1-9, 16: 11-15).
Χρειαζόμαστε, λοιπόν, σήμερα το Άγιο Πνεύμα, χρειαζόμαστε μια νέα Πεντηκοστή. Μόνον το Άγιο Πνεύμα μπορεί να δημιουργήσει έναν Αποστολικό και Πατερικό Χριστιανισμό. Μόνον το Άγιο Πνεύμα μπορεί να οδηγήσει τον ταλαιπωρημένο σύγχρονο άνθρωπο σε μετάνοια, σε συντριβή και σε συνειδητή ενσωμάτωσή τους στην Εκκλησία.