Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2021
Μπορείς Να Γίνεις Καινούργιος Άνθρωπος
Το Άγιο Πνεύμα είναι η δύναμη του Θεού που αναγεννά τον άνθρωπο με την πίστη του ανθρώπου και την μετάνοια.
«Με την μετάνοια, η Μαρία η Αιγυπτία βγήκε από την κόλαση την οποία δημιούργησε με την ανήθικη ζωή της και βρήκε την αληθινή χαρά και μετάνοια. Με την μετάνοια θα σωθούμε. Με μια τέτοια μετάνοια, ειλικρινή, συγκλονιστική, αποφασιστική!» (Αντίλογοι από την Γαλιλαία, αριθμ. Φύλ. 58).
Ο μακαριστός Μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος έγραφε: «Χωρίς τη μετάνοια, η λύτρωση και η σωτηρία που έφερε ο Χριστός μένει ανενεργός. Με τη μετάνοια προσοικειούται ο άνθρωπος, κάνει δική του την εν Χριστώ σωτηρία. Γι΄ αυτό και ο Χριστός καλεί σε μετάνοια. Μετανοείτε, ήγγικεν γαρ η βασιλεία των ουρανών» (Πειραϊκή Εκκλησία, Ιουλ. 2005, σελ. 3).
Το δεύτερο βήμα είναι η πίστη στο Χριστό ως τον μοναδικό Σωτήρα. «Πίστεψε στον Κύριο Ιησού Χριστό και θα σωθείς συ και ο οίκος σου» είπε ο απ. Παύλος στον δεσμοφύλακα των φυλακών (Πράξεις 16:31).
Το περιοδικό «Σωτήρ», 3 Νοεμβρίου 2002 γράφει: «Δια να σωθούμε μας χρειάζεται πίστις, αδίστακτος, ακλόνητος πίστης εις τον Θεάνθρωπον Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού, τον μόνον Σωτήρα των ανθρώπων. Η Αγία Γραφή λέει: «Από κανέναν άλλο δεν μπορεί να προέλθει η σωτηρία ούτε υπάρχει άλλο πρόσωπο κάτω από τον ουρανό δοσμένο στους ανθρώπους, με το οποίο πρέπει να σωθούμε» (Πράξεις 4:12).
Ο άνθρωπος Σώζεται με την πίστη και όχι με τα καλά έργα. Τα καλά έργα τα κάνει αφού σωθεί. Το φυλλάδιο της Εκκλησίας «Φωνή Κυρίου» της 23.11.2003 λέει: «Η σωτηρία είναι δώρο του Θεού και όχι κατόρθωμα του ανθρώπου. Σωζόμαστε από τη χάρη του Θεού, δια της πίστεως». Αυτό που συνεισφέρουμε στην υπόθεση της σωτηρίας μας είναι η πίστη. Τα καλά έργα είναι ο φυσικός καρπός της πίστεως. Ο Άγιος Μάρκος ο Αθηναίος λέγει πως τα έργα που κάνουμε για να σωθούμε φαίνονται σαν «εγκλήματα λάμποντα».
Η σωτηρία μας είναι δωρεάν με την μετάνοια και την πίστη.
Όταν λοιπόν, ο άνθρωπος μετανοεί ειλικρινά και με πίστη στο Χριστό ζητάει τη σωτηρία του, τότε το Άγιο Πνεύμα τον αναγεννά σε μια καινούργια άφθονη και πλούσια πνευματική ζωή (Ιωάν. 10:10). Στη ζωή αυτή, την πρώτη θέση κατέχει ο Κύριος και η Εκκλησία. Μέσα στην Εκκλησία, με τους άλλους αναγεννημένους αδελφούς του μετέχει με επίγνωση και συνέπεια στην πνευματική και μυστηριακή της ζωή. Είναι ο συνειδητός Χριστιανός, το ζωντανό μέλος της ενορίας του, ο ταπεινός και ευτυχισμένος υπηρέτης του Κυρίου.
Μιχάλης Κανταρτζής