Ιούλιος - Αύγουστος 2023
Χρυσοστομικά
Για την έννοια και την ιδέα της αγάπης νομοθέτησε ο Θεός την ελεημοσύνη. Και χωρίς την ελεημοσύνη ήταν σε θέση ο Θεός να συντηρήσει τους φτωχούς. Αλλά αναθέτει τη συντήρησή τους σ’ εμάς, για ν’ αναπτύξει τους μεταξύ μας δεσμούς της αγάπης και τη θέρμη των σχέσεών μας.
Για ποια αιτία ο απ. Παύλος, τον μεν θάνατο του Χριστού, θάνατο ονόμασε, τον δε δικό μας κοίμηση;
Όχι απλώς. Για μεν τον Χριστό θάνατον ονόμασε γιά να πιστοποιήσει το πάθημά Του, για μάς δε κοίμηση ονόμασε, διά να παρηγορήσει την οδύνη μας, διότι όποιος κοιμάται θα εγερθεί εξάπαντος, και τίποτε άλλο δεν είναι ο θάνατος, παρά ύπνος μακρύς.
«Κανείς δεν θα ήταν ειδωλολάτρης, αν είμασταν πραγματικοί Χριστιανοί. Εάν φυλάγαμε τις εντολές του Χριστού όταν μας αδικούσαν και όταν μας άρπαζαν τα ιδικά μας. Εάν ευλογούσαμε όταν μας ύβριζαν. Εάν ευεργετούσαμε όταν δεινοπαθούσαμε. Κανείς δεν θα ήταν τόσο θηρίο, ώστε να μην τρέξει προς την ευσέβεια, αν από όλους μας ετηρείτο αυτή η τακτική».