Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο Γέροντας Δεν Ξεχώριζε Τον Εαυτό Του Από Τους Αμαρτωλούς
  • μέγεθος γραμματοσειράς +

Μάϊος - Ιούνιος 2022

 

Μας Φωτίζει ο Άγιος Πορφύριος
Ο Γέροντας Δεν Ξεχώριζε Τον Εαυτό Του Από Τους Αμαρτωλούς

pporfyrioskausokalibiths

 

Παρέμεινε, σε κάθε περίπτωση, ο ειρηνικός, ο μειλίχιος πατέρας, επιεικής και ανεκτικός στις πτώσεις των ανθρώπων, διότι κατείχε τα μυστικά του πνευματικού αγώνος. Δεν παγιδευόταν από τους παραπλανητικούς ελιγμούς του διαβόλου, ο οποίος, ως πρώτος διδάξας, εφάρμοζε με εκσυγχρονισμένες παραλλαγές τη μέθοδο του «διαίρει και βασίλευε». Ο Γέροντας δεν φατρίαζε, δεν ξεχώριζε τον εαυτό του από τους αμαρτωλούς. Αισθανόταν οργανικά ενωμένος με όλους τους Χριστιανούς, μέσα στο ενιαίο σώμα της Εκκλησίας. Ζούσε το αποστολικό «τις ασθενεί και ουκ ασθενώ; Τις σκανδαλίζεται και ουκ εγώ πυρούμαι;» Όσο αποστρεφόταν την αμαρτία, άλλο τόσο αγαπούσε, αδιακρίτως, όλους τους αμαρτωλούς. Εκείνοι μερικές φορές τον πολεμούσαν, με παρότρυνση του διαβόλου, κι αυτός προσπαθούσε να συμπαραταχθεί μαζί τους, στον κοινό πόλεμο των Χριστιανών κατά του πονηρού. Ακολουθούσε τη συμβουλή του ιερού Χρυσοστόμου: «Μη μετ’ εκείνου (του διαβόλου) κατ’ αλλήλων ιστάμενοι, αλλά μετ’ αλλήλων κατ’ εκείνου προτασσόμενοι.»

Οι πόρνες και οι τελώνες έχουν το προβάδισμα


‘Έλεγε ο π. Πορφύριος ότι ο άνθρωπος πρέπει να επιδιώκει να γνωρίσει την αμαρτωλή και ηθικά πτωχή του κατάσταση, για να γίνεται ταπεινός και να γίνεται συμπαθής προς τους άλλους αμαρτωλούς. Γι’ αυτό κι ο Χριστός έλεγε ότι οι πόρνες και οι τελώνες έχουν, δια της μετανοίας και της ταπεινώσεως, το προβάδισμα για την βασιλεία των ουρανών. Έτσι και ο Γέροντας δεν ήθελε να ακούσει καμιά κατηγορία για τέτοιους αμαρτωλούς, γιατί έλεγε ότι οι πόρνες και οι τελώνες που ονομάζουμε, για το Θεό είναι κλέπτες πιασμένοι, ενώ εγώ και σεις, μας έλεγε, είμαστε όλοι κλέπτες άπιαστοι. Ο κλέπτης ο πιασμένος και ο ταπεινωμένος, η πόρνη η γνωστή και ντροπιασμένη, η ταπεινωμένη κι η μετανοημένη, είναι πολύ ανώτερη από εμάς με τα καλά ονόματα και τον άγνωστο μας κι αμφίβολο βίο.


(Ανθολόγιον Συμβουλών Γέροντος Αγ. Πορφυρίου, σελ. 69,70)