Το Ουράνιο Και Το Επίγειο Μήνυμα Της 25ης Μαρτίου

evaggelismostheotokou

cover1821

Η θύμησή μας φορτωμένη από αναρίθμητες ιστορικές ημερομηνίες ας σταθεί για λίγο με στοχασμό και ευλάβεια στην ημερομηνία της 25ης Μαρτίου. Η 25η Μαρτίου αποτελεί μία χρυσή ακτίνα, μέσα στην απεραντοσύνη του χρόνου, μια πανώρια ημέρα δύο μεγάλων μηνυμάτων: ένα θεϊκό κι ένα ανθρώπινο.

Εδώ και είκοσι αιώνες αντιλάλησε στο ταπεινό σπιτάκι της Ναζαρέτ από τη φωνή του Αρχαγγέλου που έφερε τη χαρμόσυνη αγγελία του ουρανού προς τη γη, του Θεού προς την Παναγία: «Χαίρε Κεχαριτωμένη Μαρία, ο Κύριος μετά Σου. Θα γεννήσεις τον Σωτήρα του κόσμου».

Μοναδικός και ανεπανάληπτος ο θείος χαιρετισμός, όπως μοναδική και άφθαστη η προσωπικότητα της Παρθένου Μαρίας. Η ασύγκριτη Κόρη, η Παναγία, τυλίγεται στο μυστικό φως της υπακοής στο θείο θέλημα και δέχεται το ουράνιο μήνυμα. Μεγαλειώδες, ανέκφραστο μυστήριο, έξω από τα ανθρώπινα μέτρα!

Η 25η Μαρτίου είναι και η επέτειος της κήρυξης της Επανάστασης του 1821. Η μεγάλη μας εθνική γιορτή. Από παλιά το Γένος μας ήθελε να αποτινάξει τον βαρύ τουρκικό ζυγό. Ζήτησαν βοήθεια από τις «Μεγάλες Δυνάμεις» που όμως μας πρόδωσαν. Κατάλαβαν οι Έλληνες ότι θα έπρεπε να στηριχθούν μόνον στις δικές τους δυνάμεις - υλικές και κυρίως πνευματικές - για να ελευθερωθούν. Με τους μεγάλους διδασκάλους του Γένους αφυπνίστηκαν και κατάλαβαν καλύτερα τι σημαίνει Ελευθερία.

Ο Θούριος του Ρήγα απλώθηκε από τη μια γωνιά στην άλλη, δίνοντας στους υπόδουλους Έλληνες ενθουσιασμό και αγάπη για την πατρίδα και την ελευθερία.

«Κάλλιο μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή».

Όταν έφτασε η ευλογημένη ώρα του ξεσηκωμού του Γένους μας, γονατιστοί μπροστά στην Ωραία Πύλη της Αγίας Λαύρας τα χαράματα της 25ης Μαρτίου 1821, ορκίζονται «Ελευθερία ή Θάνατος». Ξεκίνησε η Επανάσταση από τη Μολδοβλαχία (σημερινή Ρουμανία) με αρχηγό τον Αλ. Υψηλάντη και τη θυσία του Ιερού Λόχου στο Δραγατσάνι, που τον αποτελούσαν νέα παιδιά, φοιτητές από διάφορα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Δυστυχώς το κίνημα αυτό απέτυχε.

Οι Έλληνες συνεχίζουν την Επανάσταση. Ο σπινθήρας του ξεσηκωμού μεταδίδεται σε όλη την Ελλάδα. Μπροστά μας έρχονται όλες εκείνες οι ηρωικές μορφές, τα μεγάλα εκείνα αναστήματα που δεν λογάριασαν τη ζωή τους, προκειμένου να ελευθερωθεί η πατρίδα μας. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο οποίος ενσάρκωσε την ιδέα του αγώνα, έγινε οπλαρχηγός στην Πελοπόννησο. Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος στο Χάνι της Γραβιάς με λίγους πολεμιστές κατατροπώνει τους Τούρκους. Στην Αλαμάνα ο Αθανάσιος Διάκος δέχεται φρικτό θάνατο για να μην προδώσει πίστη και πατρίδα. Ο Γιάννης Μακρυγιάννης, η αγνή και άδολη αυτή μορφή της Ελληνικής Επανάστασης, τόνωνε τους συμπολεμιστές του με τα σοφά εκείνα λόγια: «Η πατρίδα του κάθε ανθρώπου και η θρησκεία είναι το παν». «Γλυκύτερο πράγμα δεν είναι άλλο από τη θρησκεία και την πατρίδα».

Μπροστά μας έρχονται και όλες εκείνες οι μορφές των ηρώων της θάλασσας που δεν λογάριασαν τη ζωή τους, προκειμένου να ελευθερωθεί η πατρίδα μας.

Ένδοξοι πυρπολητές σε ναυμαχίες, διακρίθηκαν ο Κων/νος Κανάρης, ο μεγάλος πυρπολητής της τουρκικής ναυαρχίδας, ο Ανδρέας Μιαούλης, ο Κουντουριώτης με καθοριστικές νίκες στη θάλασσα εναντίον των Τούρκων. Αιώνιο σύμβολο ηρωισμού και αυτοθυσίας στάθηκε το Μεσολόγγι, που εκεί παίχτηκε το συγκινητικότερο δράμα της ελληνικής επανάστασης. Ο Εθνικός μας ποιητής, ο Διονύσιος Σολωμός, αφιέρωσε τις πιο συναρπαστικές σελίδες γι’ αυτόν το λαό. Στο έργο του «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» τονίζει τον ηρωισμό και την αυτοθυσία των Μεσολογγιτών, που πολιορκούμενοι στενά από ξηρά και θάλασσα, δεν δέχτηκαν κανέναν συμβιβασμό με τους Τουρκοαιγυπτίους, κράτησαν υψηλό το φρόνημα και την αρετή τους και παρέμειναν «ηθικά ελεύθεροι», προτιμώντας το θάνατο παρά την ταπεινωτική παράδοση. Στο Ζάλογγο, στην Αραπίτσα της Νάουσας, στη Μάνη και σε άλλες περιοχές, θυσίασαν οι γυναίκες, για χάρη των ιδανικών τους, τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους. Η τελευταία σύγκρουση δόθηκε το 1827 στο Ναβαρίνο της Πύλου, έχοντας μαζί και τις συμμαχικές δυνάμεις Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας. Σε μικρό διάστημα ο Τουρκοαιγυπτιακός στόλος είχε καταστραφεί.

Στις 6 Ιανουαρίου 1828 φτάνει ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας στο Ναύπλιο, ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο οποίος αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της αναδιοργάνωσης του ελληνικού κράτους.

Ονόμασαν θαύμα το ’21. Αν σκεφτούμε με τη λογική, θαύμα το βλέπει κανείς. Τέσσερις αιώνες σκλαβιά από έναν βάρβαρο λαό, με κατακτητική μόνο διάθεση, μπορέσαμε να αντισταθούμε και να διατηρήσουμε την πίστη μας ακέραια στον Θεό, στην Παναγία, στη γλώσσα μας και την παιδεία. Το 1821 φανέρωσε μία θαυμαστή και γόνιμη δύναμη ψυχής. Ποιος μπορεί να πει ότι το πέρασμα του χρόνου είναι ικανό να ξεθωριάσει το γεγονός της ύπαρξης αυτών των ανθρώπων! Μας προσφέρουν το μήνυμα ότι η ανθρώπινη ζωή νοείται μόνο με ελευθερία.

Το 1821 είναι ζωντανό και παλλόμενο, σαν τους ανθρώπους που το δημιούργησαν θυσιαζόμενοι.

Μετά τον Κορωνοϊό

covid19

Το περιοδικό «Ζωή», ΣΤΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ, το Φεβρουάριο το 2021 γράφει τα παρακάτω:

«Πώς θα είναι άραγε ο κόσμος μετά την πανδημία; Ο ελληνικής καταγωγής ειδικός κοινωνικής επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Γέϊλ (Yale) Νικόλας Χρηστάκης, που ειδικεύεται στα «μοτίβα ανθρώπινης συμπεριφοράς», αναζητά την απάντηση στην εμπειρία από παρόμοιες πανδημίες στον ρου της ανθρώπινης ιστορίας. Εκτιμά ότι ο κόσμος που θα αναδυθεί από την πανδημία θα ακολουθήσει τα μοτίβα του παρελθόντος. Και με βάση αυτά τα μοτίβα, συμπεραίνει ότι η κοινωνία που θα ανατείλει την επαύριο της πανδημίας θα χαρακτηρίζεται από τα εξής: έκρηξη καταναλωτισμού, σεξουαλική απελευθέρωση, απομάκρυνση από τη θρησκεία. Εύλογο είναι βεβαίως το ερώτημα: Πόσο καλύτερος θα είναι ο κόσμος; Δεν χρειάζεται ασφαλώς να αποφανθούμε, αλλά δεν επιτρέπεται να μην προβληματιζόμαστε».

Η κατάσταση, όπως εξελίσσεται, δεν μας προσφέρει τίποτα το καλό για το μέλλον. Αντίθετα, μας προετοιμάζει να δούμε άσχημα και ανεπιθύμητα αποτελέσματα που θα ακολουθήσουν στη ζωή μας μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Το πρώτο χαρακτηριστικό που θα αντιμετωπίσουμε θα είναι η έκρηξη του καταναλωτισμού. Αυτό πραγματικά μας εκπλήσσει. Πώς είναι δυνατόν να γίνει τέτοια έκρηξη, αφού χρήματα δεν θα υπάρχουν; Κι όμως, ο περισσότερος κόσμος θα ξοδεύει χρήματα από το υστέρημά του, χωρίς να λογαριάζει αν αυτά που αγοράζει τα έχει ανάγκη ή όχι.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η σεξουαλική απελευθέρωση. Εμείς οι μεγαλύτεροι δεν καταλαβαίνουμε τί άλλο ακόμα θα θέλουν να κάνουν οι άνθρωποι σε σχέση με αυτά που ήδη γίνονται σήμερα στην παράξενα πολύπλοκη σεξουαλική ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Η διαφθορά θα θερίζει ακόμα πιο πολύ την ανθρωπότητα. Το πρώτο πράγμα που θα απασχολεί τον άνθρωπο θα είναι το σεξ. Ο σύγχρονος άνθρωπος θα ζει χωρίς ηθικούς φραγμούς. Η οικογένεια θα κλονιστεί κι άλλο. Τα διαζύγια θα αυξάνονται. Η ομοφυλοφιλία θα βρίσκεται στο ζενίθ. Οι νέοι θα μεγαλώνουν χωρίς σεβασμό στον εαυτό τους, αλλά και στους άλλους.

Το τρίτο χαρακτηριστικό θα είναι η απομάκρυνση του σύγχρονου ανθρώπου από τη θρησκεία. Ο άνθρωπος θα ζει χωρίς σεβασμό στον Δημιουργό της ζωής, χωρίς «φόβο Θεού», χωρίς ευλάβεια. Δεν θα υπάρχει η χριστιανική πνευματική ζωή, η αγάπη για την Εκκλησία, τον συνάνθρωπο, την αγιότητα, την καθαρότητα, την ταπεινή και αγία ζωή. Ο άνθρωπος θα μείνει και θα παραμείνει σκληρός, αδιάφορος και αρνητικός σε κάθε εντολή του Θεού και στην Αγία Γραφή, αμετανόητος και εγωιστής.

Ο Ιησούς Χριστός, Αυτός που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες των ανθρώπων, Αυτός που αγαπάει τον άνθρωπο απεριόριστα και αμερόληπτα, που επιθυμεί να τον φροντίζει και να τον κάνει ευτυχισμένο, καθαρό, αναγεννημένο, δεν θα υπάρχει πλέον στη ζωή του. Ο Σολζενίτσιν γράφει τα παρακάτω σοβαρά και συγκλονιστικά: «Η μετάνοια και η αναγνώριση της αμαρτωλότητας του ανθρώπου είναι το μοναδικό μέσο σωτηρίας. Ο Ιερός Χρυσόστομος διακηρύττει: Η μετάνοια είναι πρόξενος βασιλείας ουρανών και είσοδος παραδείσου».

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη χρειάζεται τη σωτηρία του Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Μόνος Σωτήρας. Η Αγία Γραφή το προσδιορίζει κατά απόλυτο τρόπο. «Από κανέναν άλλο δεν μπορεί να έλθει η σωτηρία, ούτε υπάρχει άλλο πρόσωπο κάτω από τον ουρανό δοσμένο στους ανθρώπους, με το οποίο να μπορούμε να σωθούμε» (Πράξεις Αποστόλων 4:12). Αυτό το πρόσωπο είναι ο Ιησούς Χριστός

Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν έχει άλλη εκλογή από τον Ιησού Χριστό. Όσο και να φαίνεται παράξενο και υπερβολικό, αυτή είναι η αλήθεια. Ο Ιησούς Χριστός είναι Αυτός που ελευθερώνει τον άνθρωπο από κάθε βάρος, κάθε ενοχή και δυστυχία και του χαρίζει μόνιμη ελευθερία και γαλήνη.

ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ

gkyriakhtwnnhsteiwnthsstavroproskynhsews

Στη μέση της περιόδου της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Εκκλησία μας έχει τοποθετήσει τη Σταυροπροσκύνηση. Κι αυτό όχι τυχαία. Στα μέσα του νηπτικού σταδίου της άσκησης και της νηστείας, η προσκύνηση του Σταυρού μάς ενισχύει. Μας δίνει δύναμη και κουράγιο και μας υπενθυμίζει πως, σηκώνοντας το σταυρό της άσκησής μας, μιμούμαστε Εκείνον που πρώτος σήκωσε το σταυρό των αμαρτιών μας, γενόμενος «λύτρον αντί πολλών» επάνω στο Γολγοθά.

tashmeiatwnkairwn

«Τα Σημεία των Καιρών», ο Αντίχριστος και ο αριθμός «666», είναι συνδεδεμένα με τα γεγονότα που αφορούν στο τέλος του κόσμου και ιδιαίτερα στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου Ιησού Χριστού. Κάθε Κυριακή στην Εκκλησία ομολογούμε με ευλάβεια: «Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης, κρίναι ζώντας και νεκρούς, ού της βασιλείας ούκ έσται τέλος».

Ο Θεάνθρωπος, μία εβδομάδα πριν από την σταυρική Του θυσία, μίλησε για τη Δευτέρα Παρουσία, αποκαλύπτοντας μάλιστα συγκεκριμένα γεγονότα - «Τα σημεία των Καιρών», που θα συμβούν πριν από·τον δεύτερο ερχομό Του (Ματθ. κεφ. 24 & 25, Μάρκος κεφ. 13, Λουκάς κεφ. 21).

Πατήστε για να δείτε ή να "κατεβάσετε" το βιβλίο...

 

eyloghmenoisyneidhtoixristianoi

Ο αιώνας μας έχει χαρακτηριστεί ως ο αιώνας της σύγχυσης, της ανησυχίας και του άγχους. Η αφθονία των υλικών αγαθών και μέσων, αντί να κάνει τον άνθρωπο πιο ήρεμο και πιο ευτυχισμένο, τον κάνει νευρικό και δυστυχισμένο.

Ο σύγχρονος άνθρωπος χρειάζεται απαραίτητα καθημερινό βοηθό και συμπαραστάτη, που θα του δίνει την υπερφυσική και υπεράνθρωπη δύναμη, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τον εαυτό του και τα πολλά σύγχρονα δεινά που κάνουν τη ζωή του δυστυχισμένη.

Πατήστε για να δείτε ή να "κατεβάσετε" το βιβλίο...

 

Σελίδα 1 από 23

Το Σύμβολον της Πίστεως

Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων. Και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού τον μονογενή, τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων. Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού γεννηθέντα, ου ποιηθέντα, ομοούσιον τω Πατρί, δι' ου τα πάντα εγένετο. Τον δι' ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών, και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου, και Μαρίας της Παρθένου, και ενανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών επί Ποντίου Πιλάτου, και παθόντα, και ταφέντα. Και αναστάντα τη τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς. Και ανελθόνται εις τους ουρανούς, και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός. Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, Ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος. Και εις το Πνεύμα το Αγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν διά των Προφητών. Εις Μίαν, Αγία, Καθολικήν, και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Ομολογώ έν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών. Προσδοκώ Ανάστασιν νεκρών, και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Αμήν.

Θα μας βρείτε

Σατωβριάνδου 31 - AΘHNA 104 31 1ος όροφος  (η είσοδος μας είναι διαφορετική της πολυκατοικίας)

Τηλέφωνο: 2105227726

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Top