Η Ανάσταση είναι Δύναμη του Θεού

anastasi

Η ανάσταση είναι το κέντρο, η πεμπτουσία, το θεμέλιο και η δύναμη της χριστιανικής πίστης. Χωρίς την ανάσταση, η χριστιανική πίστη είναι η μεγαλύτερη απάτη των αιώνων. Η ζωή, η διδασκαλία, το κήρυγμα και τα θαύματα του Ιησού Χριστού αποδεικνύονται αληθινά, μόνο και μόνο επειδή ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε.

Η ανάσταση, λοιπόν, του Ιησού Χριστού είναι το μεγαλύτερο γεγονός στην ιστορία της ανθρωπότητας. Αποτελεί το μοναδικό γεγονός που είναι απόλυτα ταυτισμένο με τη ζωή του ανθρώπου. Γιατί η ανάσταση δεν αφορά μόνον τον Ιησού Χριστό, αλλά και τον κάθε άνθρωπο. Όπως ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε, έτσι και κάθε άνθρωπος που πιστεύει με όλη τη δύναμη της ψυχής του στο σωτήριο έργο του Ιησού Χριστού επάνω στο σταυρό, αλλά και στην ανάστασή Του, ανασταίνεται σε μια υπέροχη ζωή, που ξεκινά από εδώ κάτω στη γη και συνεχίζεται στην αιωνιότητα στον ουρανό.

Ο Απόστολος Παύλος απευθυνόμενος στους Χριστιανούς της Κορίνθου, τονίζει τη σπουδαιότητα της ανάστασης με τα παρακάτω λόγια: «Κι αν ο Χριστός δεν έχει αναστηθεί, η πίστη σας είναι χωρίς περιεχόμενο· ζείτε ακόμα μέσα στις αμαρτίες σας. Πρέπει επίσης να συμπεράνει κανείς ότι και οι χριστιανοί που πέθαναν έχουν χαθεί. Αν η χριστιανική ελπίδα μας περιορίζεται μόνο σ’ αυτήν τη ζωή, τότε είμαστε οι πιο αξιοθρήνητοι απ’ όλους τους ανθρώπους.  Η αλήθεια όμως είναι πως ο Χριστός έχει αναστηθεί, κάνοντας την αρχή για την ανάσταση όλων των νεκρών. Γιατί, όπως ο θάνατος ήρθε στον κόσμο από έναν άνθρωπο, έτσι από έναν άνθρωπο ήρθε και η ανάσταση των νεκρών. Όπως πεθαίνουν όλοι εξαιτίας της συγγένειας με τον Αδάμ, έτσι, χάρη στη συγγένεια με το Χριστό, όλοι θα ξαναπάρουν ζωή» (Α’ Κορινθ. 15:17-22).

Ο άνθρωπος που μετανοεί για τη ζωή που έζησε μακριά από τον Ιησού Χριστό, που πιστεύει στο έργο της σωτηρίας του Χριστού επάνω στο σταυρό και ζητά με πίστη τη συγχώρηση όλων των αμαρτημάτων του, όχι μόνο συγχωρείται για όλες του τις αμαρτίες και γίνεται ένας καινούργιος πέρα για πέρα άνθρωπος, αλλά εκείνη τη στιγμή ζωοποιείται στην αιώνια ζωή. Αυτή ήταν η εμπειρία του ληστή στο σταυρό, όταν στην προσευχή του στον Κύριο είπε: «Θυμήσου με, Κύριε, όταν έρθεις στη βασιλεία σου». Ο Ιησούς του απάντησε: «Σε βεβαιώνω πως σήμερα κιόλας θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο» (Λουκάς 23:42,43).

Η ανάσταση του Ιησού Χριστού είναι η μεγαλύτερη δύναμη που φανερώθηκε στην ανθρωπότητα. Γιατί, αν ο Ιησούς Χριστός νίκησε το θάνατο που είναι ο μεγαλύτερος ανίκητος εχθρός του ανθρώπου, μπορεί να νικήσει και κάθε άλλο κακό και να λύσει κάθε πρόβλημα.

Το γεγονός ότι μόνον η χριστιανική πίστη έχει άδειο τάφο, ενώ τα κόκκαλα των αρχηγών όλων των άλλων θρησκειών βρίσκονται κλεισμένα σε κάποιο μνήμα, είναι η πιο τρανταχτή μαρτυρία και απόδειξη, ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι σήμερα ζωντανός και σύμφωνα πάντα με την Αγία Γραφή και την εμπειρία της χορείας των Αγίων της Εκκλησίας μας βρίσκεται στα δεξιά του Πατέρα Θεού και μεσιτεύει για μας. Έτσι κάθε άνθρωπος που έχει πιστέψει ειλικρινά στον Ιησού Χριστό ως δικό του Σωτήρα, μπορεί να ζητά αυτά που χρειάζεται από τον Θεό στο όνομα του Ιησού Χριστού (Ματθ. 7:7-11, Μάρκος 11:24, Λουκ. 11:9, Ιωάννης 15:7).

Όποιος πιστέψει στην ανάσταση του Χριστού και με συντριβή και μετάνοια για τις αμαρτίες του ζητήσει και τη δική του ανάσταση, σε μια στιγμή γίνεται καινούργιος άνθρωπος και ζωοποιείται, γίνεται πλέον ζωντανό μέλος της Εκκλησίας. Από τη στιγμή εκείνη γίνεται συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός, αρχίζοντας μια στενή σχέση με τον Θεό, τόσο μέσα στην Εκκλησία δια των ιερών μυστηρίων, όσο και στην προσωπική του ζωή.

Τότε αρχίζει να καταλαβαίνει ότι ο διπλανός του είναι ο αδελφός του, συμφιλιώνεται μαζί του, όπως τον συμφιλίωσε ο Θεάνθρωπος με τον Θεό, αρχίζει να αγαπά όλους. «Αγαπήσομεν αλλήλους ίνα εν ομονοία ομολογήσωμεν» ακούμε στην θεία λειτουργία και βλέπουμε τους ιερείς να ασπάζονται ο ένας τον άλλον.

Η πίστη στην ανάσταση του Χριστού ανοίγει μια νέα ζωή στον άνθρωπο, μια ζωή δύναμης για έργα καλά που προέρχονται από την πίστη στον Ιησού Χριστό για να δοξάζεται και να υμνείται ο Θεός (Φιλιπ. 1:11).

Από τα Πάθη στην Ανάσταση

ultimacenaleonardodavinci

Αναμένοντας και φέτος την εβδομάδα των Παθών του Κυρίου, στο νου μας έρχονται και πάλι τα τελευταία γεγονότα πριν από τη σταύρωση του Χριστού το 33 μ.Χ., όπως τα καταγράφουν οι Ευαγγελιστές και οι αυτόπτες μάρτυρες. Θυμόμαστε το τελευταίο τραπέζι του Κυρίου μας με τους μαθητές Του, με μια ρωγμή, βέβαια, τη φορά αυτή, στον κύκλο των μαθητών. Οι μαθητές είναι τώρα έντεκα. Ο δωδέκατος είναι προδότης.

Ο Κύριος και Διδάσκαλος, ζωσμένος με μια πετσέτα στη μέση και μια λεκάνη νερό στα χέρια, ξεκινά να πλύνει τα σκονισμένα πόδια των μαθητών του. Αυτοί ξαφνιάζονται, έχουν αντιρρήσεις. Πώς ο Διδάσκαλος κάνει τη δουλειά ενός υπηρέτη; Ο Ιησούς ανατρέπει τις αντιλήψεις τους: «Ει ουν εγώ ένιψα υμών τους πόδας, ο Κύριος και Διδάσκαλος, και υμείς οφείλετε αλλήλων νίπτειν τους πόδας» (Ιω. 14:14). Η ατμόσφαιρα γίνεται αόριστα βαριά. Ο Κύριος μιλάει για προδοσία, για παθήματα, για μια αβάσταχτη λύπη. Οι μαθητές στέκουν αμήχανοι, δεν μπορούν να καταλάβουν. Κόβει το ψωμί και το μοιράζει. Δίνει μέσα απ’ αυτό τον ίδιο Του τον Εαυτό! Σε κείνους που αγάπησε τόσο. «Τούτο εστί το σώμα μου». Ευλογεί και το κρασί. Τους δίνει να πιούν. «Τούτο εστί το αίμα μου». Είναι η τελευταία φορά που τρώνε μαζί. Βγαίνουν και πηγαίνουν στον κήπο της Γεθσημανή, όπως το συνήθιζαν. Ο Κύριος γνωρίζει όλα τα παθήματα που θα ακολουθήσουν. Είναι κιόλας εγκαταλελειμμένος. Και να που ο κήπος φωτίζεται ξαφνικά από αναμμένους δαυλούς. Το φίλημα που ακολουθεί, είναι υποκριτικό: «Χαίρε ραββί». Και η προδοσία συντελέστηκε.

Τα γεγονότα, οι εικόνες, τα λόγια περνούν το ένα μετά το άλλο πάνω στη σκηνή του μυαλού μας. Ακολουθεί η παράδοσή Του στους στρατιώτες του Πραίτορα. Τον ξεγυμνώνουν, Τον μαστιγώνουν, Τον γελοιοποιούν, Του φορούν περιπαικτικά βασιλική χλαμύδα. Με στεφάνι από αγκάθια στο κεφάλι οδηγείται στον χώρο της σταύρωσης. Τον χτυπούν στο πρόσωπο, στον λαιμό, στο άχραντό Του σώμα. Του κάνουν ερωτήματα βλάσφημα, περιπαικτικά. Το πάθος του Κυρίου μας είναι εκούσιο και πώς να το κατανοήσουμε εμείς οι φτωχοί; Μας τα έδωσε όλα ο Κύριος. Έτσι κάνει η αληθινή αγάπη. Ως εκεί μας αγάπησε, μέχρι σταυρικού θανάτου.

Και μας μοιράζεις, Κύριε, το έλεός Σου και την αγάπη Σου εξακολουθητικά 2.000 χρόνια τώρα. Είναι η αγάπη Σου Κύριε που δεν ξέρει όριο. Που θα έπρεπε να μας συγκλονίζει καθημερινά.

Η Ανάσταση του Χριστού είναι η νίκη του θανάτου. Είναι το προοίμιο της ανάστασης όλων των ανθρώπων. Το σπουδαιότερο γεγονός της πίστης μας. «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις ημών».

«Όλη η ιστορία του Χριστιανισμού δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ιστορία ενός και μοναδικού θαύματος. Του θαύματος της του Χριστού αναστάσεως. Δια της πίστεως στην ανάσταση του Κυρίου, γεννάται εκ νέου ο άνθρωπος, γεννιέται για την αιωνιότητα» (Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς).

Όταν είμαστε μακριά από τον Χριστό, καθηλωνόμαστε στα επίγεια και χάνουμε τα επουράνια, που είναι ο στόχος και ο σκοπός της ζωής μας. Η χαρά της αναστάσεως ας γεμίζει τις καρδιές μας και ας φωτίζει τον νου μας.

Φωτεινή Ηλιοπούλου - Εκπαιδευτικός

Για την Πεντηκοστή

 

Πώς θα γνωρίσουμε το Θεό

Αγίου Σιλουανού του Αγιορείτου

pentikosti

Πολύ μας αγαπάει ο Κύριος. Aυτό το έμαθα από το Άγιο Πνεύμα, που μου έδωσε Εκείνος κατά το μέγα Του έλεος. Γέρασα και ετοιμάζομαι για το θάνατο και γράφω την αλήθεια από αγάπη για τους ανθρώπους. Το Άγιο Πνεύμα, που μου έδωσε ο Κύριος, θέλει να σωθούν όλοι, να γνωρίσουν όλοι το Θεό. Ήμουνα χειρότερος κι από έναν βρωμερό σκύλο, εξαιτίας των αμαρτιών μου. Σαν άρχισα όμως να ζητώ συγχώρηση από το Θεό, Αυτός μου έδωσε όχι μόνο τη συγχώρηση, αλλά και το Άγιο Πνεύμα. Έτσι, εν Πνεύματι Αγίω, γνώρισα το Θεό. Βλέπεις αγάπη που έχει ο Θεός για μας; Ποιος, αλήθεια, θα μπορούσε να περιγράψει την ευσπλαχνία Του;

Αδελφοί μου, πέφτω στα γόνατα και σας παρακαλώ, πιστεύετε στο Θεό, πιστεύετε πως υπάρχει το Άγιο Πνεύμα, που μαρτυρεί για το Θεό σ’ όλες τις εκκλησίες μας, αλλά και στην ψυχή μου. Το Άγιο Πνεύμα είναι αγάπη. Και η αγάπη αυτή πλημμυρίζει όλες τις ψυχές των ουρανοπολιτών αγίων. Και το ίδιο Άγιο Πνεύμα είναι στη γη, στις ψυχές όσων αγαπούν το Θεό.

Εν Πνεύματι Αγίω οι ουρανοί βλέπουν τη γη, ακούνε τις προσευχές μας και τις προσκομίζουν στο Θεό. Ζούμε στη γη και δεν βλέπουμε το Θεό, δεν μπορούμε να Τον δούμε. Αλλά σαν έρθει το Άγιο Πνεύμα στην ψυχή, τότε θα δούμε το Θεό, όπως Τον είδε ο άγιος Στέφανος (Πράξ. 7:55-56). Η ψυχή και ο νους αναγνωρίζουν αμέσως με το Άγιο Πνεύμα ότι Αυτός είναι ο Κύριος. Έτσι ο άγιος Συμεών ο Θεοδόχος, με το Άγιο Πνεύμα αναγνώρισε στο μικρό Βρέφος τον Κύριο (Λουκ. 2:25-32). Έτσι και ο άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής, με το Άγιο Πνεύμα επίσης, αναγνώρισε τον Κύριο και Τον υπέδειξε στους ανθρώπους.

Και στον ουρανό και στη γη ο Θεός γνωρίζεται μόνο με το Άγιο Πνεύμα, όχι με την επιστήμη. Και τα παιδιά που δεν σπούδασαν καθόλου, γνωρίζουν τον Κύριο με το Άγιο Πνεύμα. Χωρίς το Άγιο Πνεύμα κανείς δεν μπορεί να γνωρίσει το Θεό και πόσο πολύ μας αγαπάει. Ακόμα κι αν διαβάζουμε ότι μας αγάπησε και έπαθε από αγάπη για μας, σκεφτόμαστε γι’ αυτά μόνο με το νου, αλλά δεν καταλαβαίνουμε όπως πρέπει, με την ψυχή, την αγάπη του Χριστού. Όταν όμως μας διδάξει, τότε γνωρίζουμε με ενάργεια και αισθητά την αγάπη, τότε γινόμαστε όμοιοι με τον Κύριο.

Το Ουράνιο Και Το Επίγειο Μήνυμα Της 25ης Μαρτίου

evaggelismostheotokou

cover1821

Η θύμησή μας φορτωμένη από αναρίθμητες ιστορικές ημερομηνίες ας σταθεί για λίγο με στοχασμό και ευλάβεια στην ημερομηνία της 25ης Μαρτίου. Η 25η Μαρτίου αποτελεί μία χρυσή ακτίνα, μέσα στην απεραντοσύνη του χρόνου, μια πανώρια ημέρα δύο μεγάλων μηνυμάτων: ένα θεϊκό κι ένα ανθρώπινο.

Εδώ και είκοσι αιώνες αντιλάλησε στο ταπεινό σπιτάκι της Ναζαρέτ από τη φωνή του Αρχαγγέλου που έφερε τη χαρμόσυνη αγγελία του ουρανού προς τη γη, του Θεού προς την Παναγία: «Χαίρε Κεχαριτωμένη Μαρία, ο Κύριος μετά Σου. Θα γεννήσεις τον Σωτήρα του κόσμου».

Μοναδικός και ανεπανάληπτος ο θείος χαιρετισμός, όπως μοναδική και άφθαστη η προσωπικότητα της Παρθένου Μαρίας. Η ασύγκριτη Κόρη, η Παναγία, τυλίγεται στο μυστικό φως της υπακοής στο θείο θέλημα και δέχεται το ουράνιο μήνυμα. Μεγαλειώδες, ανέκφραστο μυστήριο, έξω από τα ανθρώπινα μέτρα!

Η 25η Μαρτίου είναι και η επέτειος της κήρυξης της Επανάστασης του 1821. Η μεγάλη μας εθνική γιορτή. Από παλιά το Γένος μας ήθελε να αποτινάξει τον βαρύ τουρκικό ζυγό. Ζήτησαν βοήθεια από τις «Μεγάλες Δυνάμεις» που όμως μας πρόδωσαν. Κατάλαβαν οι Έλληνες ότι θα έπρεπε να στηριχθούν μόνον στις δικές τους δυνάμεις - υλικές και κυρίως πνευματικές - για να ελευθερωθούν. Με τους μεγάλους διδασκάλους του Γένους αφυπνίστηκαν και κατάλαβαν καλύτερα τι σημαίνει Ελευθερία.

Ο Θούριος του Ρήγα απλώθηκε από τη μια γωνιά στην άλλη, δίνοντας στους υπόδουλους Έλληνες ενθουσιασμό και αγάπη για την πατρίδα και την ελευθερία.

«Κάλλιο μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή».

Όταν έφτασε η ευλογημένη ώρα του ξεσηκωμού του Γένους μας, γονατιστοί μπροστά στην Ωραία Πύλη της Αγίας Λαύρας τα χαράματα της 25ης Μαρτίου 1821, ορκίζονται «Ελευθερία ή Θάνατος». Ξεκίνησε η Επανάσταση από τη Μολδοβλαχία (σημερινή Ρουμανία) με αρχηγό τον Αλ. Υψηλάντη και τη θυσία του Ιερού Λόχου στο Δραγατσάνι, που τον αποτελούσαν νέα παιδιά, φοιτητές από διάφορα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Δυστυχώς το κίνημα αυτό απέτυχε.

Οι Έλληνες συνεχίζουν την Επανάσταση. Ο σπινθήρας του ξεσηκωμού μεταδίδεται σε όλη την Ελλάδα. Μπροστά μας έρχονται όλες εκείνες οι ηρωικές μορφές, τα μεγάλα εκείνα αναστήματα που δεν λογάριασαν τη ζωή τους, προκειμένου να ελευθερωθεί η πατρίδα μας. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο οποίος ενσάρκωσε την ιδέα του αγώνα, έγινε οπλαρχηγός στην Πελοπόννησο. Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος στο Χάνι της Γραβιάς με λίγους πολεμιστές κατατροπώνει τους Τούρκους. Στην Αλαμάνα ο Αθανάσιος Διάκος δέχεται φρικτό θάνατο για να μην προδώσει πίστη και πατρίδα. Ο Γιάννης Μακρυγιάννης, η αγνή και άδολη αυτή μορφή της Ελληνικής Επανάστασης, τόνωνε τους συμπολεμιστές του με τα σοφά εκείνα λόγια: «Η πατρίδα του κάθε ανθρώπου και η θρησκεία είναι το παν». «Γλυκύτερο πράγμα δεν είναι άλλο από τη θρησκεία και την πατρίδα».

Μπροστά μας έρχονται και όλες εκείνες οι μορφές των ηρώων της θάλασσας που δεν λογάριασαν τη ζωή τους, προκειμένου να ελευθερωθεί η πατρίδα μας.

Ένδοξοι πυρπολητές σε ναυμαχίες, διακρίθηκαν ο Κων/νος Κανάρης, ο μεγάλος πυρπολητής της τουρκικής ναυαρχίδας, ο Ανδρέας Μιαούλης, ο Κουντουριώτης με καθοριστικές νίκες στη θάλασσα εναντίον των Τούρκων. Αιώνιο σύμβολο ηρωισμού και αυτοθυσίας στάθηκε το Μεσολόγγι, που εκεί παίχτηκε το συγκινητικότερο δράμα της ελληνικής επανάστασης. Ο Εθνικός μας ποιητής, ο Διονύσιος Σολωμός, αφιέρωσε τις πιο συναρπαστικές σελίδες γι’ αυτόν το λαό. Στο έργο του «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» τονίζει τον ηρωισμό και την αυτοθυσία των Μεσολογγιτών, που πολιορκούμενοι στενά από ξηρά και θάλασσα, δεν δέχτηκαν κανέναν συμβιβασμό με τους Τουρκοαιγυπτίους, κράτησαν υψηλό το φρόνημα και την αρετή τους και παρέμειναν «ηθικά ελεύθεροι», προτιμώντας το θάνατο παρά την ταπεινωτική παράδοση. Στο Ζάλογγο, στην Αραπίτσα της Νάουσας, στη Μάνη και σε άλλες περιοχές, θυσίασαν οι γυναίκες, για χάρη των ιδανικών τους, τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους. Η τελευταία σύγκρουση δόθηκε το 1827 στο Ναβαρίνο της Πύλου, έχοντας μαζί και τις συμμαχικές δυνάμεις Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας. Σε μικρό διάστημα ο Τουρκοαιγυπτιακός στόλος είχε καταστραφεί.

Στις 6 Ιανουαρίου 1828 φτάνει ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας στο Ναύπλιο, ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο οποίος αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της αναδιοργάνωσης του ελληνικού κράτους.

Ονόμασαν θαύμα το ’21. Αν σκεφτούμε με τη λογική, θαύμα το βλέπει κανείς. Τέσσερις αιώνες σκλαβιά από έναν βάρβαρο λαό, με κατακτητική μόνο διάθεση, μπορέσαμε να αντισταθούμε και να διατηρήσουμε την πίστη μας ακέραια στον Θεό, στην Παναγία, στη γλώσσα μας και την παιδεία. Το 1821 φανέρωσε μία θαυμαστή και γόνιμη δύναμη ψυχής. Ποιος μπορεί να πει ότι το πέρασμα του χρόνου είναι ικανό να ξεθωριάσει το γεγονός της ύπαρξης αυτών των ανθρώπων! Μας προσφέρουν το μήνυμα ότι η ανθρώπινη ζωή νοείται μόνο με ελευθερία.

Το 1821 είναι ζωντανό και παλλόμενο, σαν τους ανθρώπους που το δημιούργησαν θυσιαζόμενοι.

Μετά τον Κορωνοϊό

covid19

Το περιοδικό «Ζωή», ΣΤΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ, το Φεβρουάριο το 2021 γράφει τα παρακάτω:

«Πώς θα είναι άραγε ο κόσμος μετά την πανδημία; Ο ελληνικής καταγωγής ειδικός κοινωνικής επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Γέϊλ (Yale) Νικόλας Χρηστάκης, που ειδικεύεται στα «μοτίβα ανθρώπινης συμπεριφοράς», αναζητά την απάντηση στην εμπειρία από παρόμοιες πανδημίες στον ρου της ανθρώπινης ιστορίας. Εκτιμά ότι ο κόσμος που θα αναδυθεί από την πανδημία θα ακολουθήσει τα μοτίβα του παρελθόντος. Και με βάση αυτά τα μοτίβα, συμπεραίνει ότι η κοινωνία που θα ανατείλει την επαύριο της πανδημίας θα χαρακτηρίζεται από τα εξής: έκρηξη καταναλωτισμού, σεξουαλική απελευθέρωση, απομάκρυνση από τη θρησκεία. Εύλογο είναι βεβαίως το ερώτημα: Πόσο καλύτερος θα είναι ο κόσμος; Δεν χρειάζεται ασφαλώς να αποφανθούμε, αλλά δεν επιτρέπεται να μην προβληματιζόμαστε».

Η κατάσταση, όπως εξελίσσεται, δεν μας προσφέρει τίποτα το καλό για το μέλλον. Αντίθετα, μας προετοιμάζει να δούμε άσχημα και ανεπιθύμητα αποτελέσματα που θα ακολουθήσουν στη ζωή μας μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Το πρώτο χαρακτηριστικό που θα αντιμετωπίσουμε θα είναι η έκρηξη του καταναλωτισμού. Αυτό πραγματικά μας εκπλήσσει. Πώς είναι δυνατόν να γίνει τέτοια έκρηξη, αφού χρήματα δεν θα υπάρχουν; Κι όμως, ο περισσότερος κόσμος θα ξοδεύει χρήματα από το υστέρημά του, χωρίς να λογαριάζει αν αυτά που αγοράζει τα έχει ανάγκη ή όχι.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η σεξουαλική απελευθέρωση. Εμείς οι μεγαλύτεροι δεν καταλαβαίνουμε τί άλλο ακόμα θα θέλουν να κάνουν οι άνθρωποι σε σχέση με αυτά που ήδη γίνονται σήμερα στην παράξενα πολύπλοκη σεξουαλική ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Η διαφθορά θα θερίζει ακόμα πιο πολύ την ανθρωπότητα. Το πρώτο πράγμα που θα απασχολεί τον άνθρωπο θα είναι το σεξ. Ο σύγχρονος άνθρωπος θα ζει χωρίς ηθικούς φραγμούς. Η οικογένεια θα κλονιστεί κι άλλο. Τα διαζύγια θα αυξάνονται. Η ομοφυλοφιλία θα βρίσκεται στο ζενίθ. Οι νέοι θα μεγαλώνουν χωρίς σεβασμό στον εαυτό τους, αλλά και στους άλλους.

Το τρίτο χαρακτηριστικό θα είναι η απομάκρυνση του σύγχρονου ανθρώπου από τη θρησκεία. Ο άνθρωπος θα ζει χωρίς σεβασμό στον Δημιουργό της ζωής, χωρίς «φόβο Θεού», χωρίς ευλάβεια. Δεν θα υπάρχει η χριστιανική πνευματική ζωή, η αγάπη για την Εκκλησία, τον συνάνθρωπο, την αγιότητα, την καθαρότητα, την ταπεινή και αγία ζωή. Ο άνθρωπος θα μείνει και θα παραμείνει σκληρός, αδιάφορος και αρνητικός σε κάθε εντολή του Θεού και στην Αγία Γραφή, αμετανόητος και εγωιστής.

Ο Ιησούς Χριστός, Αυτός που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες των ανθρώπων, Αυτός που αγαπάει τον άνθρωπο απεριόριστα και αμερόληπτα, που επιθυμεί να τον φροντίζει και να τον κάνει ευτυχισμένο, καθαρό, αναγεννημένο, δεν θα υπάρχει πλέον στη ζωή του. Ο Σολζενίτσιν γράφει τα παρακάτω σοβαρά και συγκλονιστικά: «Η μετάνοια και η αναγνώριση της αμαρτωλότητας του ανθρώπου είναι το μοναδικό μέσο σωτηρίας. Ο Ιερός Χρυσόστομος διακηρύττει: Η μετάνοια είναι πρόξενος βασιλείας ουρανών και είσοδος παραδείσου».

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη χρειάζεται τη σωτηρία του Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Μόνος Σωτήρας. Η Αγία Γραφή το προσδιορίζει κατά απόλυτο τρόπο. «Από κανέναν άλλο δεν μπορεί να έλθει η σωτηρία, ούτε υπάρχει άλλο πρόσωπο κάτω από τον ουρανό δοσμένο στους ανθρώπους, με το οποίο να μπορούμε να σωθούμε» (Πράξεις Αποστόλων 4:12). Αυτό το πρόσωπο είναι ο Ιησούς Χριστός

Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν έχει άλλη εκλογή από τον Ιησού Χριστό. Όσο και να φαίνεται παράξενο και υπερβολικό, αυτή είναι η αλήθεια. Ο Ιησούς Χριστός είναι Αυτός που ελευθερώνει τον άνθρωπο από κάθε βάρος, κάθε ενοχή και δυστυχία και του χαρίζει μόνιμη ελευθερία και γαλήνη.

Σελίδα 10 από 32

Το Σύμβολον της Πίστεως

Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων. Και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού τον μονογενή, τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων. Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού γεννηθέντα, ου ποιηθέντα, ομοούσιον τω Πατρί, δι' ου τα πάντα εγένετο. Τον δι' ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών, και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου, και Μαρίας της Παρθένου, και ενανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών επί Ποντίου Πιλάτου, και παθόντα, και ταφέντα. Και αναστάντα τη τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς. Και ανελθόνται εις τους ουρανούς, και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός. Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, Ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος. Και εις το Πνεύμα το Αγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν διά των Προφητών. Εις Μίαν, Αγία, Καθολικήν, και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Ομολογώ έν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών. Προσδοκώ Ανάστασιν νεκρών, και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Αμήν.

Θα μας βρείτε

Σατωβριάνδου 31 - AΘHNA 104 31 1ος όροφος  (η είσοδος μας είναι διαφορετική της πολυκατοικίας)

Τηλέφωνο: 2105227726

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Top