Anastasi1Το Πάσχα, λουσμένο μέσα στα λουλούδια της Άνοιξης, μοσχοβολά τη γέννηση της ζωής όλων εκείνων που πίστεψαν, έζησαν και άφησαν τον φθαρτό τούτο κόσμο με τη χαρά της ανάστασης στην καρδιά τους. Είναι το ποτάμι που ήρεμα, γλυκά και άφθονα χύνει το νερό της ζωής στις διψασμένες, στεγνές και νεκρές ζωές της εποχής μας. Η χαρά η μεγάλη είναι ότι ο άνθρωπος του Θεού δεν πεθαίνει ποτέ. Η ζωή συνεχίζεται πιο όμορφη, με νέες εξαιρετικές και υπερφυσικές εμπειρίες και γι’ αυτούς που έφυγαν για τον Κύριο και γι’ αυτούς που μένουν και ζουν ως συνειδητοί Χριστιανοί την ευτυχισμένη και αναστημένη ζωή.

Το «Χριστός Ανέστη, Αληθώς Ανέστη» είναι ένα σάλπισμα ευφροσύνης, αισιοδοξίας και νίκης. Η ανάσταση είναι η γιορτή της χαράς. Είναι η μεγάλη «Λαμπρή». Μέσα από το ψυχρό μνήμα ξεπήδησε η ζωή, η μοναδική ζωή. Ο θάνατος δεν είναι πια το τέλος της ζωής. Είναι η αρχή μιας άλλης ζωής, της πραγματικής ζωής, της ευτυχισμένης ζωής εδώ κάτω στη γη και μετά της τρισευτυχισμένης αιώνιας ζωής στον ουρανό.

Η ανάσταση είναι η γιορτή της μοναδικής ελπίδας για μια αιώνια ζωή. Το «Χριστός Ανέστη, Αληθώς Ανέστη» είναι ένα σάλπισμα εσχατολογικό, παραδείσιο και υπερκόσμιο. Η ανάσταση άνοιξε την πόρτα της αιώνιας ζωής. Δεν είναι σχήμα λόγου ούτε ποιητική έκφραση το γεγονός αυτό. Η ανάσταση πραγματικά έγινε, πραγματικά γίνεται και πραγματικά θα γίνεται σε κάθε έναν που με ειλικρίνεια και μετάνοια τη ζητάει. Είναι μια ζωντανή εμπειρία, που δυναμώνει την πίστη και την ελπίδα στην άφθαρτη και υπέροχη ζωή του ουρανού.

Η ελπίδα για τη ζωή πέρα από τον τάφο δίνει φτερά στον άνθρωπο της σύγχρονης καταθλιπτικής εποχής. Όσο η εφήμερη, αγχώδης ζωή καταποντίζει τον άνθρωπο του καιρού μας, τόσο πιο πολύ η ελπίδα της ανάστασης και της αιώνιας ζωής εμψυχώνει τον πιστό να ζήσει και να εργαστεί για τη δόξα του Θεού. Η ελπίδα ότι ο άνθρωπος θα αναστηθεί είναι η μοναδική πηγή εσωτερικής γαλήνης και δύναμης, μέσα στη σύγχρονη ζωή της απόγνωσης.

Η δύναμη της ανάστασης που νίκησε τον θάνατο, τον μεγαλύτερο εχθρό της ζωής, νικάει όλα τα δεινά που αντιμετωπίζει ο συνειδητός Χριστιανός. Αυτό που υποσχέθηκε ο Κύριος, ότι δηλαδή το Άγιο Πνεύμα θα είναι μέσα μας και γύρω μας (Ιωάν. 14:17), γίνεται πραγματικότητα στη ζωή κάθε καινούργιου ανθρώπου. Το Άγιο Πνεύμα που έχει σκηνώσει μέσα στον πιστό, με την αόρατη, αλλά πραγματική δύναμη της ανάστασης, αναλαμβάνει για λογαριασμό του πιστού την υπόθεσή του, τα προβλήματά του, τις δυσκολίες του, τις σατανικές πιέσεις και τις αντιμετωπίζει νικηφόρα.

Ό,τι καλό, ό,τι όμορφο, ό,τι ωφέλιμο για τον άνθρωπο, ως πνευματική οντότητα, είναι βγαλμένο από την ανάσταση του Ιησού Χριστού. Χωρίς ανάσταση έχουμε χάος, απόγνωση, διαφθορά, πνευματική τρέλα. Με την ανάσταση στη ζωή μας έχουμε χαρά της νίκης του θανάτου, ελπίδα στην πραγματικότητα της αιώνιας ζωής και δύναμη για μια υπέροχη ζωή εδώ κάτω στη γη, αλλά και για μια ακόμα πιο υπέροχη ζωή στον ουρανό. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός είπε: «Εγώ είμαι η ανάσταση και η ζωή, εκείνος που πιστεύει σ’ Εμένα, και αν πεθάνει, θα ζήσει. Και καθένας που ζει κι εμπιστεύεται σ’ Εμένα δεν θα πεθάνει ποτέ» (Ιωάν. 11: 25,26).

EpanastsiΑυτό το μήνα, μαζί με τον εορτασμό της Ελληνικής Επανάστασης, γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο Άγγελος έφερε στην Παναγία τη χαρμόσυνη είδηση ότι θα γεννήσει τον Χριστό. Αλλά γέννηση Χριστού σημαίνει ενανθρώπιση του Κυρίου.

Και ο Χριστός γίνεται άνθρωπος «ίνα σώσει τον άνθρωπο» με τη θυσία Του. Για μας η Παναγία είναι η Κεχαριτωμένη, η Αειπάρθενος, η «Γαστήρ ενθέου σαρκώσεως, δι’ ης νεουργείται η κτίσις, δι’ ης βρεφουργείται ο Κτίστης». Ένα γεγονός μεγαλειώδες και απαράμιλλο είναι αυτό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

Και γιορτάζουμε και τις δύο γιορτές μαζί, σε μία μεγάλη διπλή γιορτή: της Πίστης και της Λευτεριάς. Γιορτάζουμε την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα του έθνους μας από τον τουρκικό ζυγό, που για τετρακόσια χρόνια καταδυνάστευσε το Ελληνικό γένος. Είναι ο μήνας ηρώων, γενναίων και μεγάλων ανδρών και γυναικών, οσίων και αγίων που έπεσαν μαχόμενοι στους αγώνες του Ελληνικού έθνους «για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την ελευθερία». Είναι ημέρες που φέρνουμε στη μνήμη μας ανυπέρβλητες σελίδες δόξας της ελληνικής φυλής. Μέρες από μεγαλόπρεπες πράξεις, που πραγματοποιήθηκαν από τους ήρωες του ’21, αλλά και από απλούς ανθρώπους, με το σύνθημα «Ελευθερία ή Θάνατος».

Έρχονται στη σκέψη μας όλες εκείνες οι μορφές που δεν λύγισαν, δεν δίστασαν και δημιούργησαν το θαύμα του 1821. Πού να σταθούμε και ποιον να πρωτοθαυμάσουμε; Τον πρωτομάρτυρα Ρήγα Φεραίο που έσπειρε το σπόρο της λευτεριάς, τον Υψηλάντη που έδωσε κι αυτός τη ζωή του για την Πατρίδα, τον συμπαθέστατο Παπαφλέσσα, τον μεγάλο Γέρο του Μωριά Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη, τον Αθανάσιο Διάκο, τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, τους Ναυάρχους Κανάρη και Μιαούλη, τις γυναίκες Μαντώ Μαυρογένους, Μπουμπουλίνα, τις γυναίκες του Ζαλόγγου και της Αραπίτσας στη Νάουσα, που προτίμησαν ένδοξο θάνατο παρά ταπεινωτική ζωή! Το ’21 μας άφησε «ιστορικές μαρτυρίες σαν ένα ποτάμι αίματος και δακρύων».

Ας σκεφτούμε τι οφείλουμε σε όλους εκείνους που πολέμησαν για να μας ελευθερώσουν από τη μακραίωνη σκλαβιά. Πώς μπορεί κανείς να ξεπληρώσει αυτό το χρέος; Με την αγάπη προς την Πατρίδα, να τη διατηρήσουμε ελεύθερη και σπουδαία, όπως υπήρξε από αρχαιοτάτων χρόνων. Η πίστη μας και η προσευχή μας στον Θεό να είναι συνεχής και δυνατή. Και αυτά τα ιδανικά να τα μεταλαμπαδεύσουμε και στα παιδιά μας.

Ηλιοπούλου Φωτεινή, Εκπαιδευτικός

EvagelismosMar16Η Παναγία μας αξιώθηκε να δεχτεί μέσα της το πυρ της θεότητος χωρίς να καεί, διότι, σύμφωνα με τους θεοφόρους Πατέρες της Εκκλησίας, είχε προηγηθεί η ένωση του νου της με τον Θεό. Η Παναγία μας «ήνωσε τον νουν τω Θεώ». Ευρισκομένη «εις τα Άγια των Αγίων» έγινε ο πρόδρομος της ησυχαστικής παράδοσης της Εκκλησίας μας. Σ’ αυτήν την ησυχαστική κατάσταση τη βρήκε στη Ναζαρέτ «Άγγελος Πρωτοστάτης ουρανόθεν» πεμφθείς και της φανέρωσε το μεγάλο μυστήριο της βουλής του Θεού, το «σεσιγημένον» μέσα στους αιώνες.

theofania

Τα Άγια Θεοφάνεια είναι μία από τις αρχαιότερες εορτές της Εκκλησίας μας, η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού.

Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή, ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό, όπου κήρυττε και βάπτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν Εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να Τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να Τον βαπτίσει. Και τότε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών διαδραματίσθηκε μία μοναδική και μεγαλειώδης σκηνή, όταν με την μορφή ενός περιστεριού κατήλθε το Άγιο Πνεύμα και κάθισε επάνω στον βαπτιζόμενο Ιησού, ενώ συγχρόνως ακούσθηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού η οποία έλεγε: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ηυδόκησα» («Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου»).

Από τότε και το Βάπτισμα των Χριστιανών δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» του Ιωάννη, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω». Ο Κύριος με το να βαπτιστεί αγίασε το νερό, το έκανε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με τον Θεό. Έτσι η Βάπτιση του Κυρίου άνοιξε τη θύρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Με την καθαρτική χάρη του αγίου Βαπτίσματος ο παλαιός αμαρτωλός άνθρωπος ανακαινίζεται και με την τήρηση των θείων εντολών γίνεται κληρονόμος της βασιλείας των ουρανών.

IhsousXristosΟ αγώνας σήμερα για οικονομική επιβίωση ταλαιπωρεί αφάνταστα εκατομμύρια συμπατριωτών μας. Οι υποσχέσεις για ένα καλύτερο μέλλον έχουν μείνει στα χαρτιά. Ο Έλληνας υποφέρει, η οικογένεια μαστίζεται από την ανέχεια και την οικονομική κρίση. Ο Έλληνας δεν έχει τη δύναμη να συνεχίσει τη ζωή του με αυτές τις προϋποθέσεις. Η ήσυχη και ικανοποιητική ζωή του παρελθόντος έχει περάσει χωρίς επιστροφή. Ο Έλληνας αισθάνεται εγκαταλειμμένος από το κράτος, ανήμπορος να αντιδράσει και να σταθεί στα πόδια του. Η κάθετη πτώση των αξιών της ζωής, η υποβάθμιση του ανθρώπου σε ένα σεξουαλικό, υλιστικό και απάνθρωπο όν και το καθημερινό άγχος κάνουν τη σύγχρονη ζωή αφόρητη και καταθλιπτική.

Η «Εταιρεία της Ρώμης» που αποτελείται από ανθρώπους των γραμμάτων, των τεχνών και της επιστήμης προβλέπει ότι η ανθρωπότητα συνέχεια βυθίζεται και οδηγείται σε μια ανεπανόρθωτη καταστροφή, που κανείς δεν μπορεί να τη σταματήσει. Έτσι κάνουν έκκληση οι σύγχρονοι αυτοί σοφοί στον Ο.Η.Ε, σε Διεθνείς Κοινωνικούς και Θρησκευτικούς Οργανισμούς να πάρουν μέτρα, ώστε η ολοκληρωτική καταστροφή της ανθρωπότητας να αργήσει όσο το δυνατόν περισσότερο.

  • Ποιο, λοιπόν, είναι το μέλλον μας;
  • Ποιο θα είναι το 2016;
  • Πώς θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα βουνά αυτά της ηθικής, πνευματικής και οικονομικής κατάρρευσης της κοινωνίας;
  • Υπάρχει λύση;

Το 2016 θα είναι αυτό που θα το κάνει ο καθένας μας για τον εαυτό του. Αυτό που σκεφτόμαστε, αυτό που σχεδιάζουμε, αυτό που επιθυμούμε και αγωνιζόμαστε. Όποιος αγαπά τη ζωή, θα ζήσει ζωή αγάπης. Όποιος μισεί τη ζωή, θα ζήσει ζωή μίσους. Ό,τι θα σπείρει ο άνθρωπος το 2016, αυτό και θα θερίσει (Γαλ. 6:7). Για να μπορέσει ο σύγχρονος άνθρωπος να αντιμετωπίσει τα πολυσύνθετα προβλήματα του 2016, θα πρέπει να γεμίσει με τη δύναμη εκείνη, που θα τον βοηθήσει και θα τον βοηθάει καθημερινά να δίνει λύσεις στα προβλήματα αυτά. Η δύναμη όμως αυτή δεν υπάρχει στον άνθρωπο. Υπάρχει μόνο στον Θεό. Η υπεράνθρωπη δύναμη που χρειαζόμαστε βρίσκεται στον Παντοδύναμο και Πανάγαθο Θεό, που είναι πρόθυμος και διατεθειμένος να τη δώσει σε κάθε άνθρωπο, που Τον σέβεται και Τον εμπιστεύεται.

Ο σύγχρονος, λοιπόν, άνθρωπος για να νικήσει τις αρνητικές δυνάμεις του 2016 που κάνουν τη ζωή του καταθλιπτική και αφόρητη, χρειάζεται μια ριζική αλλαγή και ανακαίνιση. Το έργο αυτό το κάνει μόνον ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός. Όταν ο Θεάνθρωπος έλεγε: «Ελάτε σε μένα όλοι οι κουρασμένοι και οι φορτωμένοι και εγώ θα σας ξεκουράσω» (Ματθ. 11:28), το εννοούσε και το έκανε. Έτσι, άνθρωποι από όλες τις κοινωνικές τάξεις, με πολλά και διαφορετικά προβλήματα, πάθη, αρρώστιες, έρχονταν στον Ιησού Χριστό, ελευθερώνονταν και γίνονταν καινούργιοι άνθρωποι.

Το θαύμα της αναγέννησης του ανθρώπου από τον Ιησού Χριστό τον κάνει έναν καινούργιο εσωτερικά άνθρωπο. Οικονομικοί παράγοντες όπως οι Τελώνες Ματθαίος και Ζακχαίος, διανοούμενοι όπως ο Νικόδημος και ο βουλευτής Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας, γυναίκες με ανήθικη ζωή όπως η Σαμαρείτισσα και τέλος η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή, που είχε 7 δαιμόνια, όλοι αυτοί βρήκαν την ειρήνη της ψυχής τους - το πιο πολύτιμο και σπάνιο αγαθό της εποχής μας - και έγιναν δυνατοί για να κάνουν καλά έργα.

Όποιος ειλικρινά καταλαβαίνει ότι είναι αδύνατος να αντιμετωπίσει τα σύγχρονα δεινά του 2016 και με ταπείνωση και συντριβή ζητάει τη σωτηρία του, αυτός γίνεται σε μια στιγμή ένας καινούργιος άνθρωπος. Ο Ιησούς Χριστός τον ανασταίνει κυριολεκτικά σε μια νέα ζωή και ο άνθρωπος γίνεται συνειδητό μέλος της Εκκλησίας, ικανός να σταθεί και να νικήσει σε κάθε δυσκολία, ακόμα και στις δύσκολες οικονομικά καταστάσεις.

Ο Απ. Παύλος βροντοφωνάζει:«Όποιος είναι του Χριστού είναι καινούργιο δημιούργημα, τα παλιά πέρασαν, όλα έχουν γίνει καινούρια» (Β’ Κορινθ. 5:17). Ο Χριστός που κατοικεί μέσα στον ανακαινισμένο άνθρωπο, του δίνει τη δύναμή Του να αντιμετωπίζει τα πάντα νικηφόρα. Η δύναμη αυτή, που είναι το Τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, το Άγιο Πνεύμα, που κατοικεί μέσα του και τον προστατεύει και τον βοηθά, φροντίζει τις ανάγκες του και τον φωτίζει να παίρνει σωστές αποφάσεις. Όποιος έχει τον Χριστό, έχει τη δύναμη του Θεού μέσα του για το 2016.

Ευχές

Είθε το Νέο Έτος ο Ουράνιος Πατέρας να σας ενισχύει με το Άγιο Πνεύμα, ώστε να κατοικήσει ο Χριστός
στις καρδιές σας και να είστε ριζωμένοι στην αγάπη (Εφ. 3:16­­–17)

Σελίδα 24 από 32

Το Σύμβολον της Πίστεως

Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων. Και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού τον μονογενή, τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αιώνων. Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού γεννηθέντα, ου ποιηθέντα, ομοούσιον τω Πατρί, δι' ου τα πάντα εγένετο. Τον δι' ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών, και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου, και Μαρίας της Παρθένου, και ενανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών επί Ποντίου Πιλάτου, και παθόντα, και ταφέντα. Και αναστάντα τη τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς. Και ανελθόνται εις τους ουρανούς, και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός. Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, Ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος. Και εις το Πνεύμα το Αγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν διά των Προφητών. Εις Μίαν, Αγία, Καθολικήν, και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Ομολογώ έν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών. Προσδοκώ Ανάστασιν νεκρών, και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Αμήν.

Θα μας βρείτε

Σατωβριάνδου 31 - AΘHNA 104 31 1ος όροφος  (η είσοδος μας είναι διαφορετική της πολυκατοικίας)

Τηλέφωνο: 2105227726

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Top