«Ουκούν Εισέλθετε Πάντες Εις την Χαράν του Κυρίου Ημών»

xaraΣτην εποχή μας έχουμε γίνει παράξενα θλιμμένοι, σαν κάτι να έχει σπάσει μέσα μας. Δύσκολους καιρούς περνάμε, αυτό είναι γεγονός. Δυσάρεστες ειδήσεις ακούμε, που πολλές φορές μας αφαιρούν το κουράγιο, την εμπιστοσύνη μας και την ελπίδα στον Δημιουργό μας.

Ο Θεός δημιούργησε τα πάντα με πλήρη σοφία, με αγάπη που δεν συλλαμβάνει πολλές φορές ο πεπερασμένος νους μας. Η χαρά είναι, γενικά, η επιδίωξη κάθε ανθρώπου. Όλοι μας επιζητούμε τη χαρά. Σημασία όμως έχει πώς και πού την επιζητούμε.

Χαρά σημαίνει πληρότητα. Μία ήρεμη, ειρηνική, χριστιανική χαρά, που έχει τη δύναμη να διώξει από το νου και την ψυχή κάθε ίχνος μελαγχολίας, αβεβαιότητας, θλίψης.

Όλη η Γραφή διαχέεται από τη χαρά, τη χαρά που χαρίζει ο Θεός στους πιστούς Του. Αυτό συμβαίνει μόνον όταν έχουμε τον Θεό στη ζωή μας, που είναι η πηγή της ειρήνης, της χαράς και της πληρότητας. Τότε η χαρά φωλιάζει μέσα στην ψυχή μας και οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζεται με ειρήνη ψυχής.

Γεμάτη χαρά είναι η ευχή του Ιωάννου Χρυσοστόμου που διαβάζεται μετά την Ανάσταση: «Ει τις δούλος ευγνώμων, εισελθέτω χαίρων εις την χαράν του Κυρίου αυτού.» «Ουκούν εισέλθετε πάντες εις την χαράν του Κυρίου. Ανέστη Χριστός και χαίρουσιν οι άγγελοι».

Στην παραβολή του Ασώτου, λέει ο πατέρας: «Έπρεπε να ευφρανθούμε και να χαρούμε, γιατί ο αδερφός νεκρός ήταν και ανέζησε». Άρα η χαρά ανήκει στον ουρανό, επομένως είναι δώρο ουράνιο, θείο. Ο Κύριός μας πολλές φορές μίλησε για τη χαρά Του, όταν ζούσε πάνω στη γη. «Συ δούλε αγαθέ και πιστέ, είσελθε εις την χαράν του Κυρίου σου» είπε ο Κύριος σ’ αυτόν που πήγε τα τάλαντα και τα καρποφόρησε. Αλλού λέει ο Κύριος: «Τη χαρά που νιώθετε όταν είστε κοντά μου, κανείς δεν μπορεί να σας την αφαιρέσει».

Όταν ζούμε κοντά στον Θεό, Τον επικαλούμεθα, μιλάμε μαζί Του. Πώς ο Κύριός μας να μην μας ακούσει; Επομένως, αυτή η χαρά, η δυσεύρετη στην εποχή μας, η πραγματική, η βαθιά, η ειρηνική, μόνο κοντά στον Θεό υπάρχει.

Ας παρακαλούμε καθημερινά να μας αυξάνει ο Θεός σε αγάπη και πίστη και τότε να είμαστε σίγουροι ότι από τη ζωή μας θα απομακρύνεται το άγχος, η θλίψη και η απαισιοδοξία. Θα είμαστε οι χαρούμενοι άνθρωποι, έτσι όπως το θέλει ο Δημιουργός μας!

Ευλογημένο καλοκαίρι!

Φωτεινή Ηλιοπούλου, Εκπαιδευτικός

Γι’ αυτό μπορεί να σώζει για πάντα όσους μέσω αυτού πλησιάζουν το Θεό. Ζει αιώνια, για να μεσιτεύει γι’ αυτούς

(Προς Εβραίους 7:25)

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Τι Εορτάζουμε την Πεντηκοστή;

tigiortazoymetinpentikostiΗ Πεντηκοστή έλαβε χώρα την πεντηκοστή ημέρα από την Ανάσταση του Ιησού Χριστού (Πράξεις β’ 1-41).

Σε ανάμνηση του γεγονότος αυτού, κάθε χρόνο, εορτάζουμε με ιδιαίτερη λαμπρότητα την εορτή της Πεντηκοστής, μια ημέρα πριν την εορτή του Αγίου Πνεύματος, και αυτό διότι θεολογικά η ημέρα αυτή θεωρείται η γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας.

Η εορτή αυτή αντιστοιχεί με την επίσης μεγάλη ετήσια εορτή των Ιουδαίων η οποία στις Εβραϊκές Γραφές (Παλαιά Διαθήκη) αποκαλείται Γιορτή του Θερισμού ή Γιορτή των Εβδομάδων (Έξοδος 23:16· 34:22), η οποία ήταν καθαρά γεωργική εορτή με τελείως διαφορετικό περιεχόμενο. Η τήρησή της λάβαινε χώρα την πεντηκοστή ημέρα μετά τις 16 Νισάν του ιουδαϊκού ημερολογίου, την ημέρα κατά την οποία η κεφαλή κάθε οικογένειας προσέφερε στον Θεό ένα δεμάτι κριθάρι, που υποδήλωνε την επιθυμία για ειρηνική σχέση μαζί Του (Λευιτικό 23:15, 16). Οι προσφορές για αυτή τη γεωργική γιορτή γίνονταν μέσω του ιερατείου αρχικά στην Σκηνή του Μαρτυρίου, ενώ αργότερα στον Ναό στην Ιερουσαλήμ.

Την ημέρα της Πεντηκοστής έλαβε χώρα η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους 12 μαθητές (περιλαμβανομένων και των αποστόλων του Ιησού) οπότε, σύμφωνα με τις Πράξεις των Αποστόλων, έλαβαν το Άγιο Πνεύμα μιλώντας σε ξένες γλώσσες (γλωσσολαλιά) «για τα θαυμαστά έργα του Θεού», γεγονός που έγινε αντιληπτό από Ιουδαίους και προσήλυτους που ήταν στην Ιερουσαλήμ για τη γιορτή των Εβδομάδων. Ως αποτέλεσμα, έπειτα και από το κήρυγμα του Πέτρου, βαφτίστηκαν εκείνη την ημέρα 3.000 νέα μέλη της χριστιανικής εκκλησίας (Πράξεις 1:13-15, 2:1-41). Εκείνη η ημέρα ήταν 50 ημέρες μετά την ανάσταση του Ιησού Χριστού που συνέπεσε στις 16 Νισάν.

Η «Πεντηκοστή» άρχισε να γιορτάζεται από τους αποστολικούς χρόνους είτε στο ναό των Ιεροσολύμων μαζί με τους Ιουδαίους (Πράξεις κ’16), είτε χωριστά. Σύμφωνα με τους εκκλησιαστικούς Πατέρες και συγγραφείς του β’ μισού του 4ου αιώνα γίνεται λόγος περί του εορτασμού από τους αποστολικούς χρόνους όπου κατά την εορτή αυτή γινόταν και η βάπτιση των κατηχουμένων, όπου και για το λόγο αυτό συνεχίζεται και ψάλλεται ο τρισάγιος ύμνος: «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε...».

Η Πεντηκοστή είναι εβδομαδιαία εορτή δηλαδή εορτάζεται όλες τις ημέρες της εβδομάδας με ιδιαίτερη έξαρση το Σάββατο. Από τις μεθεόρτιες ημέρες ξεχωρίζει η Δευτέρα που είναι αφιερωμένη στο Άγιο Πνεύμα όπου και επαναλαμβάνεται ομοίως όλη η ακολουθία της Κυριακής.

πηγή: www.dogma.gr

Δεν με άφησε μόνο μου ο Πατέρας, γιατί εγώ κάνω πάντοτε αυτά που του είναι ευάρεστα» (Ιησούς Χριστός στο κατά Ιωάννη 8:29)

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Η Διπλή Διάσταση της 25ης Μαρτίου 1821

25martiouΟ στρατηγός Μακρυγιάννης μιλά για το ξεσήκωμα εκείνο του έθνους το 1821 και δίνει ένα γενικό μήνυμα για την επανάσταση. «Μια χούφτα απόγονοι εκείνων των παλαιών Ελλήνων, χωρίς τουφέκια και πολεμοφόδια και τ' άλλα αναγκαία του πολέμου ξεσηκωθήκαμε με ένα μόνο σύνθημα. Για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδας την ελευθερία».

Ο άνθρωπος έχει ανάγκη από την ελευθερία για να ζήσει και να αναπτυχθεί. Ζώντας ελεύθερος, καταξιώνει την ύπαρξή του και υλοποιεί τους στόχους της. Η ελληνική επανάσταση του 1821 δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός. «Τη λευτεριά μας δεν την βρήκαμε στο δρόμο», μας λέει ο μεγάλος στρατηγός Μακρυγιάννης. Χρειάστηκαν κόποι, θυσίες, ηρωισμοί, κατορθώματα θαυμαστά. Γενιές ολόκληρες υπέφεραν, πόνεσαν, υπέμειναν πολλές δοκιμασίες, θυσιάστηκαν για την πολύτιμη ελευθερία.

Η επανάσταση του 1821 προήλθε από άλλες μικρότερες επαναστάσεις, τοπικές εξεγέρσεις, αδιάκοπη ανταρσία επάνω στα βουνά και ύστερα από μακρά ιδεολογική και ψυχική προετοιμασία. Χρησιμοποίησαν οι Τούρκοι, προκειμένου να επιτύχουν τον αφελληνισμό των ραγιάδων, διάφορα μέσα, θεμιτά και αθέμιτα. Δεν πέτυχαν το σκοπό τους, αλλά αντίθετα άναψε περισσότερο η πίστη τους στον Χριστό και η αγάπη για την ελευθερία. Το έθνος έζησε υπόδουλο, αλλά ελεύθερο στην ψυχή και αδούλωτο. Ο παπάς στο Κρυφό Σχολειό πλάθει τις καρδιές των νέων, καλλιεργεί την εθνική συνείδηση και προφητεύει το μέλλον: «Μη σκιάζεστε στα σκότη. Η λευτεριά σας της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι, της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Με σύνθημα «Ελευθερία ή θάνατος» ξεσηκώθηκαν οι πρόγονοί μας για την πολυπόθητη ελευθερία. Εδώ σταματούν τα λόγια μπροστά στο αντίκρισμα του θανάτου για την πατρίδα, ο Έλληνας αγωνιστής βλέπει πέρα από το θάνατο. Ο Φώτης Κόντογλου μιλά χαρακτηριστικά: «Η Ελληνική επανάσταση είναι η πιο πνευματική επανάσταση που έγινε στον κόσμο. Είναι αγιασμένη». Είναι πραγματικά η μόνη επανάσταση που έδωσε αγίους.

Για τους Έλληνες, το 1821 είναι σταθμός ιστορικός και συνάμα πνευματικός. Το 1821 έδωσε τα πρότυπα των αγωνιστών, την ανιδιοτέλεια των προσπαθειών, μέχρι θυσίας της ίδιας της ζωής. Στην Πόλη κρεμάστηκε ο Πατριάρχης Γρηγόριος, ανοίγοντας πρώτος το μαρτυρολόγιο της επανάστασης. Ο Αθανάσιος Διάκος πολέμησε σαν νέος Λεωνίδας και σουβλίστηκε για την πίστη του. Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Ησαΐας Σαλώνων, ο Παπαφλέσσας, ο Θέμης Βλαχάβας και άλλοι πολλοί πολέμησαν για την αγαπημένη τους πατρίδα.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο