Η πόρτα του παραδείσου έχει 2 κλειδιά

  • Την αγάπη του Πατέρα και
  • Τη μετάνοια του ανθρώπου

Μετάνοια σημαίνει

 

  • Aναβίωση της αγάπης ανθρώπου και Θεού. 
  • Κι αυτό φαίνεται (η αγάπη στον Θεό) από το εάν αγαπάμε τον γείτονα μας

Μαρτιάτικα Μηνύματα

eyaggelismosΔύο μεγάλες γιορτές γιορτάζουμε μέσα στο Μάρτιο. Στις 25 Μαρτίου γιορτάζει η Εκκλησία μας τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο Θεός προαναγγέλλει τον ερχομό του Σωτήρα στον κόσμο. Γιατί σαν σήμερα έφτασε στη γη άγγελος απ’ τον ουρανό, αναγγέλλοντας την απαρχή όλων των καλών. Όλοι οι άνθρωποι εκφράζουν προς την Παναγία την τιμή τους και την ευγνωμοσύνη τους, γιατί Αυτή έγινε η κλίμαξ η ουράνια, δι’ ης κατέβη ο Κύριος στη γη μας για να μας σώσει, να μας λυτρώσει και να ενωθούμε διά του Χριστού με τον ουράνιο Πατέρα μας.

Ακόμη, την 25η Μαρτίου καθιερώθηκε να γιορτάζεται η έναρξη της Επανάστασης του ’21. Η Ελληνική Επανάσταση χρειάστηκε μεγάλη προετοιμασία. Με το Θούριο του Ρήγα και το “Ελευθερία ή Θάνατος” ο αγώνας φούντωσε σε στεριά και θάλασσα. Ήταν το ξέσπασμα ενός λαού που για 400 χρόνια υπέφερε τα πάνδεινα. Οι Τούρκοι ήταν πανίσχυροι και είχαν μαζί τους όλη την Ευρώπη με την “Ιερή Συμμαχία”.

Οι αντιξοότητες ήταν πολλές. Οι νίκες των Ελλήνων θαυμαστές, μα και οι σφαγές που πραγματοποίησαν τόσο απάνθρωπες, ώστε προκάλεσαν το θαυμασμό και τη συμπάθεια των ευρωπαίων πολιτών, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα ισχυρό ρεύμα φιλελληνισμού.

Φέρνοντας στη μνήμη μας τα δοξασμένα εκείνα χρόνια, το μυαλό μας δεν ξέρει πού να σταθεί και τι να πρωτοθυμηθεί. Ονόματα ηρώων και ηρωίδων περνούν από τη σκέψη μας!

Με το σύνθημα “Ελευθερία ή Θάνατος” έπεφταν επάνω στον εχθρό, μη λογαριάζοντας τη ζωή τους. Όταν ο μπουρλοτιέρης Κωνσταντίνος Κανάρης έδενε το πυρπολικό του στην τουρκική ναυαρχίδα για να βάλει φωτιά, είπε στον εαυτό του: “Κωνσταντίνε ήρθε η ώρα να πεθάνεις.” Κι έτσι έμεινε αθάνατος! Ο αγνός πατριώτης - πολεμιστής Γιάννης Μακρυγιάννης επτά φορές λαβώθηκε και ξέφυγε το θάνατο. Και μετά την απελευθέρωση δε σταμάτησε να αγωνίζεται για να λύσει διάφορα προβλήματα που προέκυπταν στην Ελλάδα. Από τα Απομνημονεύματά του διαβάζουμε:

“....το λοιπόν αν θέλουμε το λίγο να γίνει μεγάλο, πρέπει να λατρεύουμε τον Θεό, να αγαπάμε την πατρίδα, να’ χουμε αρετή. Τα παιδιά μας να τα μάθουμε γράμματα και ηθική”. Ως κατακλείδα χρησιμοποιούμε τα λόγια του: “Αν αναζητάς τη γαλήνη έξω από τον εαυτό σου και από το δίκιο, του κάκου την αναζητάς”.

Ο μεγάλος οπλαρχηγός της Πελοποννήσου, ο Γέρος του Μοριά, απηύθυνε τα παρακάτω λόγια στους σπουδαστές από την Πνύκα: “Πριν από όλα, φυλάξετε την ψυχή σας, την πίστη σας και την πατρίδα σας. Εμείς περισσότερο από τα τουφέκια, με την πίστη μας στο Χριστό και την αγάπη μας στην πατρίδα ελευθερώσαμε την Ελλάδα. Μείνετε πάντα καλοί Χριστιανοί και καλοί Έλληνες. Έτσι ο Θεός θα σας ευλογεί και όλα θα πάνε καλά στη ζωή σας”. Στη Λαμία οι πασάδες επιχειρούν να πείσουν τον Αθανάσιο Διάκο να “προσκυνήσει”, να αρνηθεί την πατρίδα, να αλλαξοπιστήσει. Απέτυχαν όμως, για ν’ ακούσουν και πάλι το θρυλούμενο δίστιχο: “Εγώ γραικός γεννήθηκα, γραικός και θα πεθάνω”.

Άλλος οπλαρχηγός της επανάστασης, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης κατά γενική αποδοχή υπήρξε γενναιότατος πολέμαρχος, αλλά και στρατηγική ευφυΐα μεγάλη. Ήταν ο στρατηγός γεννημένος για μεγάλες θυσίες. Ο Κωστής Παλαμάς, ο μεγάλος ποιητής μας γράφει: “Ένας ξεχώριζε. Του γένους το καμάρι, της καλογριάς ο γιος”.

Δεν θα ήθελα να μακρηγορήσω περισσότερο. Το ίδιο με τους άνδρες, γενναίες και αποφασιστικές, στάθηκαν και οι γυναίκες. Η Μαντώ Μαυρογένους, η ατρόμητη Μπουμπουλίνα, οι ηρωίδες του Μεσολογγίου, οι γυναίκες στη Νάουσα, στο Σούλι και όπου αλλού τις καλούσε η πατρίδα.

Κλείνοντας τη σύντομη αυτή αναδρομή πειθαρχούμε στα λόγια του ποιητή:

Στοχάσου μιας αθάνατης γενιάς

πως είσαι θρέμμα

και εντός σου λάμπει αδούλωτη

του Γένους η ψυχή.

Φωτεινή Ηλιοπούλου

Εκπαιδευτικός

Ioannis Makrygiannis

Ο Χριστός Γεννήθηκε για τη Σωτηρία μας

fatnh2H γέννηση του Χριστού μάς χαρίζει μια πανηγυρική γιορτή, που τη χαίρονται μικροί και μεγάλοι, ακόμα και αυτοί που δεν είναι Χριστιανοί. Η Αγία Παρθένος, ο άγιος Ιωσήφ με το γαϊδουράκι, η πολυκοσμία της εποχής εκείνης και τέλος η γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού μέσα στη φάτνη συγκινούν και θα συγκινούν πάντοτε.

Βλέποντας την υπέροχη αυτή εικόνα της γέννησης του Σωτήρα του κόσμου, η ψυχή μας ευχαριστείται ιδιαίτερα με την φαντασμαγορική επίσκεψη των αγγέλων στους βοσκούς. Τα δοξαστικά της αγγελικής χορωδίας με την προσκύνηση των Μάγων και της προσφοράς του χρυσού, του λιβανιού και της σμύρνας μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο τη θεία έκσταση και χαρά. Ποιος, αλήθεια, δεν ευαισθητοποιείται σ’ αυτό το θαυμαστό και θαυματουργικό γεγονός της γέννησης του Λυτρωτή του κόσμου;

Έτσι, τις μέρες των Χριστουγέννων ζούμε μια ιδιαίτερη εμπειρία γύρω από την ιστορία της γέννησης του Σωτήρα του κόσμου. Το θλιβερό όμως είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, ενδιαφέρονται μόνο για τη λαμπρότητα της γιορτής και όλα τα συναφή υλικά στοιχεία της σύγχρονης εποχής, και όχι για τη ζωή και το έργο που ήρθε να κάνει ο Σωτήρας του κόσμου. Στην ερώτηση, «γιατί ήρθε ο Χριστός στον κόσμο;» ο ίδιος ο Σωτήρας δίνει την απάντηση: «Ήρθα, λέει, να δώσω τη ζωή μου λύτρο για όλους» (Μάρκος 10:45). «Ήρθα, για να χαρίσω ζωή και μάλιστα ζωή άφθονη» (Ιωάννης 10:10). «Ήρθα, για να ζητήσω και να σώσω κάθε άνθρωπο». Ήρθε, λοιπόν, ο Χριστός, με τελικό σκοπό τη σωτηρία του ανθρώπου. Δεν ήρθε για να δώσει μόνο ένα παράδειγμα ταπεινοφροσύνης και υπηρεσίας, αλλά ήρθε για να προσφέρει τον εαυτό Του επάνω στο σταυρό, ώστε όποιος ειλικρινά αναγνωρίζει ότι είναι αμαρτωλός και μετανοεί γι’ αυτό, ζητώντας τη συγχώρηση και τη σωτηρία του από τον Θεό, να ανασταίνεται, να αναγεννιέται, να γίνεται ένας καινούργιος άνθρωπος.

Το μεγάλο δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα δεν ήταν ένα βρέφος μέσα στη φάτνη, αλλά ο ίδιος ο Κύριος του Σύμπαντος, ο Ιησούς Χριστός, ο Θεάνθρωπος, που πέθανε επάνω στο σταυρό, ώστε όλοι όσοι Τον πιστεύουν και Τον ζητούν Σωτήρα και Κύριο στη ζωή τους να αποκτούν μια νέα ζωή εδώ κάτω στη γη και μια αιώνια στον ουρανό.

Έτσι, η γέννηση του Ιησού Χριστού παίρνει τη σωστή υπερφυσική διάσταση για μας. Το βρέφος της Βηθλεέμ που λατρεύουμε είναι ο αναστημένος και δοξασμένος Κύριος Ιησούς Χριστός, Αυτός που έλαβε την ανθρώπινη μορφή και έζησε μια άγια και θαυματουργική ζωή. Είναι Αυτός που «ταπεινώθηκε θεληματικά υπακούοντας μέχρι θανάτου, και μάλιστα θανάτου σταυρικού» (Φιλιπ. 2:8). Είναι Αυτός που νίκησε το θάνατο, ο πρώτος που αναστήθηκε από τους νεκρούς (Κολ. 1:18). Είναι Αυτός που βρίσκεται τώρα στα δεξιά του Πατέρα Θεού και έχει όλη τη δύναμη και εξουσία στον ουρανό και στη γη. Είναι, τέλος, Αυτός που μεσιτεύει στον Πατέρα Θεό για τον καθένα μας.

Η ιστορία της γέννησης του βρέφους της Βηθλεέμ μέσα στη φάτνη είναι μια πολύ όμορφη και ευλογημένη ιστορία. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι ο σταυρός και η ανάσταση είναι το αποκορύφωμα της ζωής και του έργου του Ιησού Χριστού. Κάθε χριστουγεννιάτικη γιορτή που αρχίζει και τελειώνει στη Βηθλεέμ και αγνοεί το Γολγοθά και την Ανάσταση, όσο και να είναι συγκινητική, ποτέ δεν θα ικανοποιήσει την πνευματική πλευρά του ανθρώπου. Μόνον όταν ανοίξουμε τις καρδιές μας στον σταυρωμένο και αναστημένο Κύριο και Τον εμπιστευτούμε ως προσωπικό μας Σωτήρα, θα νιώσουμε τη χαρά της συγχώρησης των αμαρτιών μας.

Για να γνωρίσει, λοιπόν, κάποιος τις αληθινές ευλογίες και χαρές των Χριστουγέννων, πρέπει να κοιτάξει στο σταυρό, στο άδειο μνήμα και στην ανάσταση.

Η Προσφορά του Θεού

jesus_sep-oktΟ Προφήτης Ησαΐας, που έζησε πριν από 2800 χρόνια, περιγράφει πολύ παραστατικά τον άνθρωπο που ζητάει την ευτυχία του στα υλικά αγαθά: «Ψηλαφούμε τον τοίχο σαν τους τυφλούς, σαν αυτούς που δεν έχουν οφθαλμούς μέσα στο μεσημέρι, σκοντάφτουμε σαν να είναι νύχτα, μέσα σε τόσα αγαθά είμαστε σαν νεκροί» (Ησαΐας 59:9,10). Και αυτός είναι ο σύγχρονος, ο παραφορτωμένος με υλικά αγαθά άνθρωπος. Μέσα στα τόσα πολλά αγαθά είναι σαν νεκρός.

Διαβάστε Περισσότερα

Οι Καταβασιές των Χριστουγέννων

Στην πρώτη ωδή των καταβασιών των Χριστουγέννων αναφέρεται:

Χριστός γεννάται. Δοξάσατε.

Χριστός εξ ουρανών. Απαντήσατε.

Χριστός επί γης. Υψώθητε.

Τι να σημαίνουν άραγε τα άγια αυτά λόγια;

Δοξάσατε

Δηλαδή, να Τον πιστεύουμε ως Σωτήρα και Θεό μας.

Απαντήσατε

Δηλαδή, να τον συναντήσει η επιθυμία της ψυχής μας. Να θέλουμε να ζήσουμε αιώνια μαζί Του.

Υψώθητε

Δηλαδή, αν κάνουμε τα παραπάνω δεν ανήκουμε στη γη. Υψωνόμαστε στον ουρανό.

Η προσευχή μας, λοιπόν, τις μέρες αυτές ας είναι:

«ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ και ικάνωσέ μας με την χάρη Σου να κατορθώσουμε και να βιώσουμε όλα τα παραπάνω».

Τί ζητάει ο Θεός

Ο Κύριος έδωσε εντολή στους μαθητές Του: «Ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού, και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν, οίδε γαρ ο πατήρ υμών ο ουράνιος ότι χρήζετε τούτων απάντων» (Ματθ. 6:32,33).

Ο αληθινός σκοπός της χριστιανικής μας ζωής συνίσταται στην απόκτηση του Αγίου Πνεύματος. Όσο για τις νηστείες και τις αγρυπνίες, την προσευχή και την ελεημοσύνη και κάθε καλή πράξη που γίνεται για την αγάπη του Θεού, αυτά είναι μόνον τα μέσα για την απόκτηση του Αγίου Πνεύματος. Αλλά πρόσεξε, παιδί μου, μόνον η καλή πράξη που γίνεται για την αγάπη του Θεού φέρνει σε εμάς τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος. Όλα όσα δεν γίνονται για τον Χριστό, ακόμη και αν είναι καλά, δεν φέρνουν ούτε την αμοιβή στη μέλλουσα ζωή, ούτε τη χάρη του Θεού. Γι’ αυτό ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός είπε: «Ο μη συνάγων μετ’ εμού, σκορπίζει» (Λουκ. 11:23).

(Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ)

ΝΥΧΤΑ-ΜΕΡΑ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ!

tilefwno• Tηλεφώνησε και άκουσε ενθαρρυντικά μηνύματα από τους αυτόματους τηλεφωνητές μας. Λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο. Aφού ακούσεις το μήνυμα, μπορείς να μας μιλήσεις για την ανάγκη σου. Θα προσευχηθούμε για σένα. O Θεός που ακούει προσευχές θα σε βοηθήσει.

• 210-52 27 594 «Mηνύματα χαράς και αισιοδοξίας. Λύσεις σε σύγχρονα προβλήματα».

• 210-52 27 533 Kάθε Tετάρτη: «Bοήθεια στην οικογένεια». Kάθε Σάββατο: «O Θεός σώζει, ελευθερώνει, θεραπεύει».

• 210-52 27 432 Το ευαγγελικό ή το αποστολικό ανάγνωσμα.

• Tα μηνύματα αλλάζουν συχνά. 

• Tηλεφώνησε ν’ακούσεις τα λόγια του Θεού και θα σε ανακουφίσουν.

Ο Θεός σ’ αγαπάει και θέλει να σε βοηθήσει.

Το Ανέσπερον Φως

Σατωβριάνδου 31 - AΘHNA 104 31

1ος όροφος

(η είσοδος μας είναι διαφορετική της πολυκατοικίας)

THΛ: 210 52 27 726

ΦΑΞ: 210 52 27 292

email: anesperofos@yahoo.gr

Επικοινωνία