Η πόρτα του παραδείσου έχει 2 κλειδιά

  • Την αγάπη του Πατέρα και
  • Τη μετάνοια του ανθρώπου

Μετάνοια σημαίνει

 

  • Aναβίωση της αγάπης ανθρώπου και Θεού. 
  • Κι αυτό φαίνεται (η αγάπη στον Θεό) από το εάν αγαπάμε τον γείτονα μας

Η Ζωή του Θεού

xristosΗ διαμόρφωση της σύγχρονης δυναμικής και πολυδιάστατης κοινωνίας είναι τέτοια, ώστε να κάνει τη ζωή μας δύσκολη και εξαντλητική. Η εποχή μας έχει χαρακτηρισθεί ως η εποχή της ανησυχίας και του άγχους. Ο άνθρωπος φοβάται και δεν ξέρει πολλές φορές γιατί και από τι φοβάται. Ανησυχεί και δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί και από τι ανησυχεί. Οι πιέσεις που δέχεται καθημερινά από την εργασία του, από το σπίτι του, από την κοινωνία, μαζί με την ακρίβεια, την αδικία και την εκμετάλλευση, κάνουν τη ζωή του αφόρητη. Η οικονομική κρίση, από την άλλη πλευρά και οι κίνδυνοι για μια ολοκληρωτική καταστροφή του πλανήτη μας έχουν αρνητική και καταστρεπτική συνέπεια στη σωματική και ψυχική του υγεία.

Μέσα σ’ αυτό το σύγχρονο και συνέχεια επεκτεινόμενο χάος, ο άνθρωπος ψάχνει να βρει ψυχική γαλήνη και ξεκούραση, μαζεύοντας υλικά αγαθά, διασκεδάζοντας, ξοδεύοντας τον ελεύθερο χρόνο του σε κάποιο χόμπι, ή βρίσκοντας μια ακόμα εργασία για να τα βγάλει πέρα, αλλά και για να ξεχνά την πραγματικότητα. Παρόλα αυτά, όταν βρίσκεται μόνος του, διαπιστώνει ότι όσο περνούν οι μέρες, οι εβδομάδες, οι μήνες, τα χρόνια, γίνεται ακόμα πιό ανήσυχος, πιό αγχώδης και δυστυχισμένος. Ποιός, λοιπόν, και τι θα γεμίσει το μεγάλο κενό; Ποιός θα τον ξεκουράσει και θα του δώσει λίγη χαρά;

Στο πρώτο σε αξία και μεγάλο σε περιεχόμενο αυτό ερώτημα του σύγχρονου κουρασμένου ανθρώπου, έρχεται να απαντήσει ο ίδιος ο Θεός, προσ­φέροντας στον άνθρωπο μια ζωή που, όχι μόνο τον ελευθερώνει από τις πιέσεις και τα άγχη της καθημερινής του ζωής, αλλά και του δίνει τη μεγάλη ευκαιρία να ζήσει μια νέα άφθονη ζωή. Μια ζωή όμορφη, ξεκούραστη, ελεύθερη από άγχη και ψυχικά βάρη, μια ζωή που βρίσκεται έξω από αυτόν, στον ίδιο τον Θεό, που μπορεί και θέλει να προσφέρει στον άνθρωπο όλα εκείνα τα εσωτερικά αγαθά που τον γεμίζουν και τον ικανοποιούν.

Τα αγαθά αυτά ο Λόγος του Θεού μας τα περιγράφει ως εξής: «Μάτι δεν είδε κι’ ούτε τα άκουσε αυτί, κι ούτε που τα ’βαλε ο λογισμός του ανθρώπου, όσα ετοίμασε ο Θεός για κείνους που τον αγαπούν» (Α΄ Κορινθ. 2:9). Στο στίχο αυτό, ο Θεός μάς τονίζει δύο σημεία. Πρώτον, μας λέει ότι είναι αδύνατο στον άνθρωπο να συλλάβει και να περιγράψει πόσο υπέροχα είναι αυτά που ο Θεός δίνει. Και δεύτερον, τα υπέροχα αυτά τα δίνει σ’ αυτούς που Τον αγαπούν, σ’ αυτούς που Τον έχουν ζητήσει και Τον έχουν δεχτεί Σωτήρα στη ζωή τους. Ο Θεάνθρωπος την αλήθεια αυτή την παρουσιάζει χρησιμοποιώντας το θετικό λόγο. «Ελάτε σ’ εμένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είστε φορτωμένοι κι εγώ θα σας ξεκουράσω» (Ματθ. 11:28). Όποιος θέλει να αποκτήσει μια ζωή εσωτερικής ανάπαυσης και γαλήνης, δεν έχει παρά να τη ζητήσει, όπως τη ζήτησε ο Τελώνης λέγοντας: «Θεέ, ελέησέ με τον αμαρτωλό», και όπως τη ζήτησε ο άσωτος γιος λέγοντας: «Πατέρα, αμάρτησα κατά του ουρανού και ενώπιόν Σου και δεν αξίζω να λέγομαι παιδί Σου» (Λουκ. 15:21). Ο Θεός άκουσε τις προσευχές τους, βλέποντας στην ταπείνωσή τους, και τους έκανε δυο ευτυχισμένους και καινούργιους ανθρώπους.

«Λόγος περί της Αγίας Πεντηκοστής»

PentecostEl Greco2015«Όταν συμπληρωνόταν η πεντηκοστή ημέρα μετά την Ανάσταση, της οποίας έφθασε τώρα η μνήμη, ενώ όλοι οι μαθητές ήσαν συγκεντρωμένοι μαζί και ευρίσκονταν ομόψυχοι στο υπερώο (οίκος) εκείνου του ιερού, αλλά και στο προσωπικό του υπερώο, στο νού του, συναγμένος ο καθένας τους (διότι ήσαν σε ησυχία και αφιερωμένοι στη δέηση και στους ύμνους προς τον Θεό), ξαφνικά, λέγει ο ευαγγελιστής Λουκάς, «ακούσθηκε ήχος από τον ουρανό, σαν από ορμή βιαίου ανέμου και εγέμισε τον οίκο όπου κάθονταν». (Πραξ. 2, 1-11). Είναι βίαιος γιατί νικά τα πάντα και ξεπερνά τα τείχη του πονηρού, γκρεμίζει κάθε οχύρωμα του εχθρού, ταπεινώνει τους υπερήφανους, ανυψώνει τους ταπεινούς στην καρδιά και διασπά τους συνδέσμους των αμαρτημάτων. Γέμισε δε ο οίκος εκείνος στον οποίο κάθονταν, καθιστώντας τον κολυμβήθρα πνευματική και εκπληρώνοντας την επαγγελία του Σωτήρα, που τους έλεγε πριν αναληφθεί: «Ο μεν Ιωάννης βάπτισε με νερό, εσείς δε θα βαπτισθήτε με άγιο Πνεύμα, όχι έπειτα από πολλές μέρες».

Αλλά και το όνομα που έδωσε σ᾿ αυτούς το έδειξε να αληθεύει. Διότι δια του ήχου αυτού από τους ουρανούς οι Απόστολοι έγιναν πραγματικά υιοί βροντής. «Καί φάνηκαν σ᾿ αυτούς γλώσσες διαμεριζόμενες ωσάν πυρός και στον καθένα τους κάθισε από μία κι᾿ εγέμισαν όλοι άγιο Πνεύμα και μιλούσαν άλλες γλώσσες, όπως τους έδιδε το Πνεύμα να μιλούν».

Αλλά για ποιο λόγο φάνηκε το Πνεύμα σε σχήμα γλωσσών;

Αφ᾿ ενός για να επιδείξει τη συμφυία του, τη σχέση του με το Λόγο του Θεού, γιατί τίποτε δεν είναι συγγενέστερο από τη γλώσσα προς το λόγο. Συγχρόνως δε και για τη χάρη της διδασκαλίας, γιατί ο κατά Χριστό διδάσκαλος χρειάζεται χαριτωμένη γλώσσα.

Γιατί όμως δε φανερώθηκε το άγιο Πνεύμα με πύρινες γλώσσες;

Όχι μόνο για το ομοούσιο του Πνεύματος προς το Πατέρα και τον Υιό (γιατί πυρ είναι ο Θεός μας), αλλά και για τη διπλή ενέργεια του κηρύγματος των Αποστόλων. Γιατί μπορεί συγχρόνως να ευεργετεί και να τιμωρεί. Όπως το πυρ έχει διπλή ιδιότητα και να φωτίζει και να φλογίζει, έτσι και ο λόγος της διδασκαλίας, αυτούς που υπακούουν φωτίζει και αυτούς που απειθούν παραδίδει τελικά σε πυρ και κόλαση. Είπε δε γλώσσες, όχι πυρός, αλλά σαν πυρός, για να μη νομίσει κανείς ότι το πυρ εκείνο είναι αισθητό και υλικό, αλλά να αντιληφθούμε την επιφάνεια του Πνεύματος σαν με παράδειγμα.

Για ποιό λόγο δε οι γλώσσες φάνηκαν να διαμερίζονται σ᾿ αυτούς; Γιατί μόνο στον Χριστό που ήλθε και αυτός από πάνω δεν δίδεται με μέτρο το Πνεύμα από τον Πατέρα. Εκείνος και κατά σάρκα ακόμη είχε ολόκληρη τη θεία δύναμη και την ενέργεια, ενώ σε κανέναν άλλο δεν έγινε χωρητή όλη η χάρη του Πνεύματος, αλλά ατομικά ο καθένας αποκτά άλλος το ένα και άλλος το άλλο από τα χαρίσματα, για να μη νομίσει κανείς ότι η από το Πνεύμα διδόμενη στους αγίους χάρη είναι φύση.

Αγίου Γρηγορίου Παλαμά

Οι Μυροφόρες Γυναίκες

Myroforon1Έχουμε συνειδητοποιήσει όσο πρέπει τη θέση που έδωσε ο Χριστιανισμός στη γυναίκα;

Η γυναίκα ανυψώθηκε μέσα στην τάξη της δημιουργίας με την Παρθένο Μαρία, που αξιώθηκε από τον Θεό να φέρει στον κόσμο τον Σωτήρα των ανθρώπων. Έτσι, λοιπόν, η ευθύνη των γυναικών μέσα στην Εκκλησία του Χριστού και στη σημερινή κοινωνία είναι μεγάλη. Στα χρόνια που έζησε ο Κύριός μας στη γη αυτή, πολλές γυναίκες έδειξαν μεγάλη αγάπη και βαθιά πίστη σ’ Αυτόν.

Τη δεύτερη Κυριακή μετά το Πάσχα τιμήσαμε τις μυροφόρες γυναίκες. Ο Ευαγγελιστής Μάρκος μάς αναφέρει: “Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η του Ιακώβου και Σαλώμη, ηγόρασαν αρώματα, ίνα εξελθούσαι αλείψωσιν Αυτόν”. Δεν γνώριζαν ότι ο αγαπημένος τους Διδάσκαλος αναστήθηκε. Το μήνυμα της ανάστασης του Χριστού ο Άγγελος του Κυρίου το έφερε πρώτα στις μυροφόρες γυναίκες. Μεγάλη η τιμή αυτή για τη γυναίκα!

Γνώριζαν ότι μεγάλη κουστωδία φύλαττε τον τάφο. Δεν προβληματίστηκαν, όμως, καθόλου για το ποιος θα αποκυλούσε τον πελώριο λίθο που σφράγιζε τον τάφο. “Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν, τον Εσταυρωμένον; Ηγέρθη”. Απλά τα λόγια που λέγονται από τον Άγγελο. Όμως οι καρδιές των μυροφόρων γέμισαν χαρά, ο φόβος εξαφανίστηκε.

Και “ως δε επορεύοντο απαγγείλαι τοις μαθηταίς Αυτού, και ιδού Ιησούς απήντησε αυταίς λέγων. Χαίρετε, μη φοβείσθε”. Η ελπίδα και η χαρά γέμισαν την ψυχή τους. Το μήνυμα της αναστάσεως και η παρουσία του Κυρίου αμείβει την τόλμη, την πίστη τους και την αφοσίωσή τους. Έτσι, ο Χριστός ύψωσε τη γυναίκα σε μια σφαίρα θεϊκής εκτίμησης, που δικαιώνει την πορεία της στη γη ως πλάσμα ισότιμο με τον άνδρα. Εκείνο που έχει σημασία είναι η πίστη που δικαιώνει την ανθρώπινη ύπαρξη, που πλάστηκε κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του Θεού. Μέσα από την πίστη αυτή φαίνονται καθαρά τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις που ζητούνται από τον καθένα και την καθεμία μας.

Και σήμερα η γυναίκα καλείται να διαδραματίσει το σωστό της ρόλο μέσα σε μια κοινωνία, η οποία έχει μεγάλη ανάγκη από μια γνήσια και γεμάτη αγάπη παρουσία, τόσο ως μάνα κοντά στα παιδιά της, όσο και ως ένα υγιές μέλος στην κοινωνία.

Ηλιοπούλου Φωτεινή,
Εκπαιδευτικός

ΝΥΧΤΑ-ΜΕΡΑ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ!

tilefwno• Tηλεφώνησε και άκουσε ενθαρρυντικά μηνύματα από τους αυτόματους τηλεφωνητές μας. Λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο. Aφού ακούσεις το μήνυμα, μπορείς να μας μιλήσεις για την ανάγκη σου. Θα προσευχηθούμε για σένα. O Θεός που ακούει προσευχές θα σε βοηθήσει.

• 210-52 27 594 «Mηνύματα χαράς και αισιοδοξίας. Λύσεις σε σύγχρονα προβλήματα».

• 210-52 27 533 Kάθε Tετάρτη: «Bοήθεια στην οικογένεια». Kάθε Σάββατο: «O Θεός σώζει, ελευθερώνει, θεραπεύει».

• 210-52 27 432 Το ευαγγελικό ή το αποστολικό ανάγνωσμα.

• Tα μηνύματα αλλάζουν συχνά. 

• Tηλεφώνησε ν’ακούσεις τα λόγια του Θεού και θα σε ανακουφίσουν.

Ο Θεός σ’ αγαπάει και θέλει να σε βοηθήσει.

Το Ανέσπερον Φως

Σατωβριάνδου 31 - AΘHNA 104 31

1ος όροφος

(η είσοδος μας είναι διαφορετική της πολυκατοικίας)

THΛ: 210 52 27 726

ΦΑΞ: 210 52 27 292

email: anesperofos@yahoo.gr

Επικοινωνία